Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VB 2005] Data Opslaan wanneer er iets is gewijzigd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de forms in mijn applicatie de vraag laten stellen (bij het sluiten) of de data moet worden opgeslagen wanneer er ook maar iets is gewijzigd in het form. De forms 'hangen' aan dataset en daarin wil ik de data opslaan.
De data opslaan is uiteraard geen probleem, maar hoe kan ik controleren of er ook maar iets gewijzigd is in het form? Dus data in een checkbox, textbox, combobox e.d.

Ik kan wel per control een check gaan toevoegen of er iets is gewijzigd, maar is het niet -op de één of andere manier- simpeler op te lossen?
Ik heb al een tijd gezocht op google en MSDN, maar ik kan geen goede oplossing vinden.
Iemand een goed idee?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
Je gebruikt DataSets zeg je ?
Gebruik je ook databinding ?
Heb je al eens naar de HasChanges() method gekeken van de dataset ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik net naar gekeken, maar probleem is dat haschanges pas ziet dat er iets is gewijzigd als het is weggeschreven naar de dataset. Ik wil de vraag al laten komen wanneer er bijvoorbeeld maar 1 letter is gewijzigd in een textbox maar dit nog niet is weggeschreven naar de dataset (database).

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:16

lier

MikroTik nerd

In die situatie moet je elke control die geupdate kan worden controleren op wijzigingen. Heb je hier al naar gekeken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, dat geef ik ook al een beetje aan in de start-post, maar ik dacht dat er misschien wel een soort van 'form-actie' was waarmee je kan kijken of iets (wat dan ook) op het form is gewijzigd.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Bij dit soort constructies databind ik meestal de GUI niet aan de dataset maar aan een instantie van een class. Binnen die class wordt de data op afroep geladen en weggeschreven. Het is dan kinderlijk eenvoudig om te testen of er iets is gewijzigd en of die wijzigingen moeten worden weggeschreven of geskipt.
Pagina: 1