Media Center-Hard disk

Pagina: 1
Acties:

• d4r4h4n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-02 14:42
Hallo, ik ben op zoek naar een externe harde schijf sinds mijn 100GB laptop schijfje te klein wordt om al mijn bestanden op te slaan. Nou zou ik graag een schijf hebben die ook mijn tv/versterker kan voorzien van media zonder dat mijn laptop . Ik weet dat veel van dit soort producten bestaan, maar vooral van obscure merken waar ik nog nooit van gehoord heb. Daarom loop ik nog te twijvelen.. Ik zou graag een apparaatje hebben voor en zo laag mogelijke prijs, maar de kwaliteit moet wel DVD/CD zijn. Daarnaast mag hij niet te kieskeurig zijn met formaten, ik wil alles zonder gezeur af kunnen spelen. Ook het menutje mag er van mij niet te pixelig eruit zien. Heeft iemand goede/slechte ervaringen met dit soort producten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kwaliteit van het ding is natuurlijk afhankelijk van de meuk die je erop zet. Houdt er rekening mee dat veel van deze dingen FAT32 zijn, en files groter dan 4GB gaan dan niet lukken.

• d4r4h4n
Dat zou niet wenselijk zijn, want ik wil er wel graag mijn iso's op kwijt (en die zijn vaak iets van 4 komma nogwat GB) dus dat gaat niet werken...

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:53

ManiacsHouse

Scheisse!

De vraag is of die dingen het lezen van een iso toestaan. Ik ken ze niet, maar dan zal er een soort software a la daemon-tools op moeten staan.

[ Voor 47% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-03-2008 23:41 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

d4r4h4n schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:39:
Dat zou niet wenselijk zijn, want ik wil er wel graag mijn iso's op kwijt (en die zijn vaak iets van 4 komma nogwat GB) dus dat gaat niet werken...
Dan ben ik bang dat het zeer zeer dun gezaaid gaat worden, ik ben nog geen hdd tegengekomen die overweg kon met NTFS en gebruik kon maken van de video-out mogelijkheden die erop zitten.

Is een mediacenter anders niet een betere overweging?

• d4r4h4n
Misschien, maar ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan 200e en toch minimaal 500gb opslag hebben..
@maniacshouse
Die ISO's zijn bedoeld voor mijn laptop, niet voor de tv/cd speler.. Maar vaak gebruik je die ISO's niet, behalve als je je computer weer formateert ofzo. Daarom wil ik ze graag op de externe schijf hebben..

[ Voor 54% gewijzigd door d4r4h4n op 31-03-2008 00:20 ]

• d4r4h4n
Helaas leveren googlequery's vooral producten op van zeer twijfelachtige kwaliteit, maar deze lijkt mij echter wel geschikt:
Argosy HV356T
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/site/pics/products/other/argos05Large4.jpg
En nu even wat specs:
# Brand: Argosy
# Type HV356T: USB 2.0 multimedia HDD
# Drive Type: 3.5" SATA hard drive
# Capacity: 320 GB
# File System: NTFS / FAT32
# Interface: USB 2.0
# O/S: Windows Vista/XP / 2000 / Me / 98SE
# Media Type: DVD-Video / SVCD / VCD 1.1/2.0 / MPEG-1 / MPEG-2 / DivX3.11 / DivX4.x / DivX5.x /Xvid / JPEG / MP3 / WAV
# File Extension: dat / mpg / mpe / mpeg / vob / avi / divx / xvid / jpg / jpeg / mp3 / m2p / wav
# Content resolution: DivX file Up to 720 X 576 resolution. / JPEG file Up to 5120 X 3840 pixel
# DivX Subtitle Format: IDX – SUB/SRT/ASS/SSA/SUB (type II)/SMI/PSB
# TV Standard: NTSC / PAL
# Screen Ratio: 4:3 / 16:9
# Component Video Output: NTSC-480i/480p / PAL-576i/576p /720p
# DAC: Video: 10bit / 54MHz Audio: 24bit / 192KHz
# Power Supply Rating: AC adapter: Input 100~240V 50/60Hz Output DC 12V - 2A
# Dimensions: 196 (L) x 58 (W) x 126 (H) mm
# Weight: 894(gw)
# Connector: USB 2.0 port x 1
# Composite video and stereo audio out jack x 1 (diameter: Ø3.5 - composite cable included)
# Component video jack (Y/Pb/Pr) x 1 (diameter: Ø3.5 - component video cable included)
# SCART connector
# Coaxial digital audio connector
# Power jack
En dat voor ongeveer 150 euro met 500GB.. Niet gek als je het mij vraagt. De fabrikant rept over NTFS support, maar is dit ook in de media player functie? Heeft iemand verdere ervaringen met dit apparaat?

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Je hebt geluk.

De iBood van vandaag is precies wat je zoekt.
http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php

# Merk: Argosy
# Type: HV256T 2.5” Portable Video HDD
# USB 2.0 Compliant
# 160 GB opslagcapaciteit
# Downloaden via uw PC en onmiddellijk afspeelbaar op de TV
# Digitale photoviewer met ondersteuning voor thumbnail preview
# ”DVD Folder” ondersteuning waarmee je een complete DVD functionaliteit kunt benutten inclusief het DVD menu
# Video upscaling voor verbeterde resolutie tot wel 720P
# High Definition JPEG weergave
# Playlists maken vanaf de computer
# Makkelijke keypad controle
# Zowel FAT32 als NTFS schijfindeling
# 2.5 “ SATA HD
# Media types: DVD-Video / MPEG-1 / MPEG-2 / DivX3.11 / DivX4.x / DivX5.x / Xvid / Jpeg / MP3 en WAV
# DivX Subtitles-ondersteuning: IDX / SUB / SRT / ASS / SSA / SUB (type II) / SMI / PSB
# TV ondersteuning: NTSC / PAL
# Scherm-ratio: 4:3 / 16:9
# Component video output: NTSC – 480i / 480p / PAL-567i / 576P / HD-720P
# DAC: Video: 10bit / 54Mhz Audio: 24bit / 192 KHz
# AC- Adapter: Input 100 ~ 240V 50/60Hz
# Afmetingen: 132 x 81 x 19 (mm)
# Gewicht: 212g
# Composiet video en stereo audio out jack: inclusief composiet kabel
# Component video jack: inclusief component video kabel
# Afstandsbediening meegeleverd
# Scart-converter meegeleverd
# Adapter meegeleverd Input 100~240V 50/60Hz Output DC 5V / 1.2A
# Garantie: 2 Jaar

Wat is iBOOD?

* iBOOD is de grootste online store in Europa en Rusland. iBOOD staat voor internet’s best online offer daily en dat komen we na! Gegarandeerd dat je op de site elke dag een aanbieding vindt, waarvan jij steil achterover slaat! Daarbij levert iBOOD je een korte levertermijn en langdurige garantie op alle producten. Mocht je vragen hebben die niet in deze rubriek staan, neem dan contact op met het iBOOD-team!

Hoe werkt iBOOD?

* Elke dag biedt iBOOD 1 product met een beperkte hoeveelheid aan. Dit product wordt aangeboden tot de voorraad op is of tot 23:59 (C.E.T.), waarna het wordt vervangen door een nieuw product. Heb je te lang getwijfeld en ben je te laat? Helaas, het is dan niet meer mogelijk om het product alsnog te bestellen. Misschien heb je geluk en bieden we snel een vergelijkbaar product tegen dezelfde spectaculaire prijs aan! Kijk daarom elke dag op de site!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 07:40

Geckoo

Good news, everyone!

d4r4h4n schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 00:19:
Helaas leveren googlequery's vooral producten op van zeer twijfelachtige kwaliteit, maar deze lijkt mij echter wel geschikt:
Argosy HV356T
[afbeelding]
En nu even wat specs:
# Capacity: 320 GB

En dat voor ongeveer 150 euro met 500GB.. Niet gek als je het mij vraagt. De fabrikant rept over NTFS support, maar is dit ook in de media player functie? Heeft iemand verdere ervaringen met dit apparaat?
is iets minder maar okahy,

en als je op het ibood forum gaat kijken vind je misschien wat gebruikserservaringen...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• d4r4h4n
@Daros
Helaas zoek ik wel iets met meer opslagcapaciteit. Het apparaat is naast media afspelen ook bedoeld al mijn overtollige bestanden op mijn laptop te kunnen dragen.. 160GB is dan naar mijn inziens gewoon te weinig. Zoals al eerder gemeld wil ik minimaal 500GB hebben. Ik ga wel even bij een andere winkel kijken voor de 500GB versie.
*offtopic*WTF doen die mannentjes mn beeld aan het afgraven 8)7 */offtopic*

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
XBMC :D

[XBMC] Ervaringen met Xbox media center - Deel XI

offtopic:
Die mannetjes is een 1 april grap :D :D

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:23

MsG

Forumzwerver

Ik zat ook al aan een Xbox met XBMC te denken. Is alleen niet echt mobiel voor je denk ik zo :),

Maar je kan er wel 500GB ingooien zoals ik heb gedaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• d4r4h4n
Mwhoa, ik ben niet echt overtuigd ervan..
Ik denk dat ik maar voor de Argosy toch nog de beste oplossing is omdat dat gewoon een externe hardeschijf met extra functie is.. Ik zit eigenlijk niet echt te wachten op een spelcomputer op mn kamer(dan komt er helemaal niks meer van studeren)... Plextor laat hun producten ook daar Argosy bouwen.. Dat geeft iets van vertrouwen..

[ Voor 12% gewijzigd door d4r4h4n op 02-04-2008 19:05 ]

Pagina: 1