SC-PT460EG-S gekocht: tekorte kabels aan speakers

Pagina: 1
Acties:

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 23:58
Hallo,

We hebben net een SC-PT460EG-S gekocht (http://www.panasonic.be/s...enu/1271848_l6/index.html), maar het probleem is dat de kabels veel te kort zijn om ze aan te sluiten

We hebben een kabel nodig van zo'n zes meter om de achterste speakers te kunnen verbinden, maar het probleem bij Panasonic is dat het ene uiteinde vastzit aan de speaker en op de andere zijde zit een plug gemonteerd

Iemand hier een zelfde probleem mee?

Zelf willen we voorlopig niet teveel beginnen te snijden in die kabels, tot er iemand komt met een redelijke oplossing, die fiches willen we ook nie echt ervandoen (plastieken fiches met wss kans op breken)

• mac1987
  • Laatst online: 10-02 03:17
Ik ben toch bang dat snijden de enige oplossing is. Tenzij je via Panasonic langere kabels kan bestellen zit er niks anders meer op.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 23:41
Als er standaard pluggen aan die speakers zitten, dan kan je toch zelf een verlengkabel maken?

Verwijderd

Wat voor plug is dat?

Verwijderd

Een oplossing is bij de bouwmarkt speakerkabel halen en die bij de panasonickabel eromheendraaien en tape eromheen. Dan hoef je niet te snijden en is je kabel verlengt.

Naar mijn weten zit er geen plug aan, alleen een stuk koper dat gesoldeerd is. Draai daar die kabel omheen en klaar... verlengt en kun je zo weer losmaken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:54:
Een oplossing is bij de bouwmarkt speakerkabel halen en die bij de panasonickabel eromheendraaien en tape eromheen. Dan hoef je niet te snijden en is je kabel verlengt.

Naar mijn weten zit er geen plug aan, alleen een stuk koper dat gesoldeerd is. Draai daar die kabel omheen en klaar... verlengt en kun je zo weer losmaken.
Boh ja, dat kan ook, om geluidskwaliteit hoef je je bij dat soort setjes toch niet zo druk te maken... 8)7

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:54:

:? Gebruik dan op z'n minst kroonsteentjes!! Of netter: Even aan elkaar solderen en er een mooi stukje krimpkous omheen. Ook bij speakerkabels is in elkaar draaien met tape er omheen not done. Het zal niet snel gebeuren, maar het kan ook bij speakers vonken gaan trekken en brand veroorzaken.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Dragunov
Is wel degelijk een soort plug, heb geen digitale camera, en op internet ook geen foto's te vinden ervan, hopelijk is er iets te vinden in een speciaalzaak om dit op te lossen, de plug ziet er precies uit als ene korte broek

[ Voor 60% gewijzigd door Dragunov op 31-03-2008 21:12 ]

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Dragunov schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:54:
de plug ziet er precies uit als ene korte broek
Ik heb niets toe te voegen, maar ... die vergelijking .... 8)7 _O-

Pentaxiaan

• Dragunov
Heb maar de plug gescand:

Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/3061/plug01cl5.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/5975/plug02en8.th.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Dragunov op 31-03-2008 21:13 ]

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Geloof dat Sony die aansluiting ook wel eens gebruikt (heeft) op een aantal Home Theatre modellen.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 31-03-2008 22:35 ]

Pentaxiaan

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 09:28
ik weet precies wat je bedoelt, en ik heb zon setje hier staan, maar de poten ervan zijn langer, en de afstand is iets kleiner, dus denk niet dat dat gaat passen

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Gewoon op een strategische plek doorknippen en dan verlengen met een kabel. Verbinden met kroonsteentjes of solderen is geen overbodige luxe.

Life is not about specs, it is about joy!

• Dragunov
Is er dan geen kwaliteitsverlies?

thx

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als je ervoor zorgt dat alles een beetje goed aansluit zul je er totaal niks van merken.

Life is not about specs, it is about joy!

• Dragunov
Er is ergens een methode om twee stukken kabel aan elkaar te zetten, het ziet eruit als een plastieken buisje met in het midden een beetje soldeersel, je steekt beide kabels erin en verwarmt het buisje tot het krimpt :)

Iemand hier ervaring mee?

thx

[ Voor 7% gewijzigd door Dragunov op 01-04-2008 20:17 ]

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 20:43
Ja hoor, dat is ook goed te doen, zolang je netjes soldeerd moet dat ook een aardige oplossing zijn. Echter wel permanent...

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

• Dragunov
Hoe soldeer je best zo'n audiokabels aan elkaar?

Dat is gewoon een mantel die je kan strippen en binnenin zitten er een bundel koperdraadjes :)
Pagina: 1