• Dennie1981
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-01-2025
Ik heb een raar probleem met de beeldweergave van mijn dvd-speler (de Sony DVP-NS9100ES) op mijn LCD-tv (de Sony KDL-40X3500). Hiervoor gebruik ik een Qed HDMI 1.3-kabel, mijn LCD-tv beschikt ook over HDMI 1.3-ingangen. Ik weet echter niet over welke HDMI-versie de HDMI-uitgang van mijn dvd-speler beschikt. Dit is vrijwel zeker geen versie 1.3, omdat dit model uit 2005 komt.

Wat gebeurt er echter: als ik op de tv de juiste HDMI-ingang selecteer en de dvd-speler aanzet, krijg ik geen beeld. Op het moment dat normaal gesproken het blauwe startscherm verschijnt, zie ik kort de melding '576p' in beeld staan. Als ik de speler weer uitzet, zie ik weer iets in het beeld veranderen. Dan wordt weer even de ingangsbron van de tv getoond. Blijkbaar is er wel een of andere verbinding tussen speler en tv, maar verder geen beeldweergave.

In de dvd-speler heb ik bij de optie 'HDMI-resolutie' 1920x1080i gekozen. Eerst stond deze functie op AUTO maar ook toen kreeg ik geen beeld. Als ik echter de dvd-speler via de eerste RGB-scart aansluit, heb ik wel beeld.

Ik heb uiteraard ook met de instellingen van mijn tv gespeeld, maar daar krijg ik ook nog geen beeld mee. Met de audioweergave (via coax naar de receiver) zijn er geen problemen.

Ik hoop dat ik het probleem een beetje duidelijk heb uitgelegd en dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen. Dit probleem verbaast mij des te meer, omdat ik al lang geen leek meer op HT-gebied ben (ben hier al zeker 7 jaar mee bezig).

Verwijderd

Sommige kabels zijn problematisch en een hdmi handshake mislukt dan. Vaak gaat het met een dropvetertje van 5 euro wel goed. Your mileage may vary, zoals ze in de Unaaitmesteeds zeggen.

• Dennie1981
Ik heb net een nieuwe HDMI 1.3-kabel (ander merk) gekocht, maar ik heb nu nog steeds geen beeld. Nadat ik andere resoluties op mijn speler instelde (via de scart) had ik ook geen beeld via HDMI. Ik vermoed dat het aan mijn dvd-speler ligt, omdat deze een andere HDMI-versie gebruikt. De instellingen op mijn tv staan volgens mij goed.

Wie weet hiervoor een oplossing?

Verwijderd

Blijkbaar een bekend probleem van o.a. deze speler. Kijk even hier voor een firmware update:
http://esupport.sony.com/...min_Level=YES&news_id=194

" No Audio or No Video When Connected by HDMI™
When connected to certain DVD players or A/V receivers via HDMI input, a limited number of televisions that support the new xvYCC color feature (x.v.Color™), may show no video and/or play no audio. This may occur with televisions manufactured by Sony or by other manufacturers.

This issue occurs only when using an affected DVD player or A/V receiver as the source device for the programming being viewed on the television. Audio and video viewed from other sources, or via connections other than HDMI, are unaffected by this issue.

This is an HDMI error found within the DVD players and A/V receivers and is not a problem with the television’s HDMI connection."

• Dennie1981
Ik heb geprobeerd om de firmware te upgraden, maar dit is mislukt. Het blijkt dat dit alleen werkt voor modellen die in de VS en Canada zijn verkocht. Ik vind dit echter niet erg, omdat ik toch al een bluray-speler wilde aanschaffen (de Sony BDP-S500). Hier zijn geen problemen mee.

Ik ben wel blij dat ik nu weet dat het niet aan mijn nieuwe tv of mijn kabels ligt!

In ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp en informatie!