pcmcia kaart laat laptop vastlopen

Pagina: 1
Acties:

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Hallo allemaal,

ten eerste hoop ik dat dit de juiste categorie is, aangezien ik geen andere categorie kon vinden voor deze hardware.

ik heb enkele dagen geleden een pcmcia kaart aangeschaft (2e hands) met 2 com poorten.

het betreft een Silicom S2S DoubleSerial kaart.

zodra ik deze in de laptop steek is er niets aan de hand, hardware wordt gevonden, ik installeer de driver via de wizard nieuwe hardware (dit is de kaart, als multi-function device), en er komt nog een venster voor nieuwe hardware (de 1e poort).

zodra ik deze installeer, loopt mijn systeem compleet vast, geen muis, geen toetsenbord, klokje blijft stil staan.

kaartje eruit halen, en het hele zooitje loopt door, installatie wordt afgerond, en dit herhaalt zich voor de 2e poort.

ik ben al enkele dagen aan het zoeken naar de oorzaak van het probleem, drivers diverse malen verwijderd en geinstalleerd.

ik heb ook windows 2000 drivers geprobeerd, maar dit gaf hetzelfde resultaat.

iemand bekend met een vergelijkbaar probleem? of een suggestie om het op te lossen?

ik draai trouwens windows XP, SP2

bedankt,

Nick

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Kan je de drivers installeren voordat je de kaart erin plaatst?

www.mayaposch.com

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:28
Test de kaart eens in een andere laptop. Werkt ze daar wel? Ik heb dezelfde symptomen ook eens gehad met een defecte kaart.

• nick_haak
helaas niet mogelijk, het zijn inf drivers, die je via wizard hardware installeren, gewoon installeert.

een andere laptop zat ik al aan te denken, maar de enige andere laptop die we hier in de buurt hebben, heeft geen pcmcia (verbaasde ik me ook over, maar blijkt enkel expresscard te hebben)

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 18:15
nick_haak schreef op maandag 31 maart 2008 @ 08:57:
helaas niet mogelijk, het zijn inf drivers, die je via wizard hardware installeren, gewoon installeert.
Rechtermuisknop op die *.inf en installeren kiezen

• nick_haak
dat kende ik nog niet :) weer wat geleerd.

effect blijkt helaas hetzelfde, alles staat weer muurvast, totdat de kaart verwijderd wordt....

erg vreemd allemaal.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Chipsetdrivers correct geinstalleerd?

oa de Compaq N1020V (heb ik zelf ook) hebben identieke 'problemen', welke na installeren van chipset (ATI gart nogwattes ofzo) opgelost zin.

• nick_haak
bedankt voor de reply,

en ja, alle drivers van de laptop staan er al op, en inmiddels is gebleken dat met een andere laptop (ook XP) hetzelfde probleem optreedt...

balen :( kaartje zal dus wel stuk zijn.
Pagina: 1