Onlangs heb ik een HTPC gebouwd en draai daarop Vista Ultimate 32bit SP1, op basis van een Gigabyte MA78G-S2H moederbord met daarop een AMD Phenom 9500 en 2GB ram, momenteel een courant systeem dus. Ik had hoop dat de Vista mediacenter omgeving gebruiksvriendelijk zou gaan werken zodat m'n vriendin ook een muziekje, dvd-tje (al dan niet fysieke schijf) of mkv/divx/... film af te kunnen spelen. Maar zover ben ik nog niet bepaald. Browsen door m'n mp3's gaat tergend traag, fysieke DVD's afspelen vanuit MCE gaat stamelend en stotterend met veel geschok bij camera-bewegingen. DVD's afspelen lijkt me nogal triviaal voor een mediacenter, ik snap niet dat dit niet fatsoenlijk werkt.
mkv-files moet ik buiten MCE om afgespelen met kmplayer die ik zo heb geconfigureerd dat ie CoreAVC Pro gebruikt om zo profijt te hebben van de 4 cores in m'n CPU. DVD's afspelen met KMplayer gaat ook goed, maar dan moet het toetsenbord er weer aan te pas komen.
In short: het is totaal niet gebruiksvriendelijk op dit moment!
Heeft iemand tips aangaande van codecs en dergelijke over hoe ik zoveel mogelijk media direct vanuit MCE kan afspelen in goede kwaliteit, zonder gestotter?
mkv-files moet ik buiten MCE om afgespelen met kmplayer die ik zo heb geconfigureerd dat ie CoreAVC Pro gebruikt om zo profijt te hebben van de 4 cores in m'n CPU. DVD's afspelen met KMplayer gaat ook goed, maar dan moet het toetsenbord er weer aan te pas komen.
In short: het is totaal niet gebruiksvriendelijk op dit moment!
Heeft iemand tips aangaande van codecs en dergelijke over hoe ik zoveel mogelijk media direct vanuit MCE kan afspelen in goede kwaliteit, zonder gestotter?