Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Activiteiten screensaver log

Pagina: 1
Acties:

• Daniel_SJD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 14:12
Misschien een rare vraag, maar in verband met een lopend onderzoek zou ik graag de 'exposure time' van zorgmedewerkers aan screensavers willen meten. Korte toelichting: via een screensaver worden beelden getoond met een bepaalde boodschap. Maar om iets zinnigs over de resultaten te kunnen zeggen (verandering van gedrag / houding door de boodschappen) wil ik graag de tijd meten dat de screensavers ook daadwerkelijk 'aan' staan.

Er wordt gewoon van een powerpoint presentatie gebruik gemaakt die vervolgens als screensaver onder windows XP wordt geselecteerd.

Is er een mogelijkheid om dit te meten? Is daar een programmatje voor of simpel te schrijven?

Mijn zoekpogingen op het web hebben niets opgeleverd :( !

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Geen idee of het kan, maar kun je met een stukje VBA in je PPT niet gewoon wat loggen? Overigens is dit een twijfelgevalletje PRG/OFF dan ;)

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 30-03-2008 22:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:29
Je kan heel simpel met C# oid kijken of de screensaver runt

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[DllImport( "user32.dll", CharSet = CharSet.Auto )]
private static extern bool SystemParametersInfo( int uAction, int uParam, ref bool lpvParam, int flags );

public static bool GetScreenSaverRunning( )
{
  bool isRunning = false;

SystemParametersInfo( 114, 0, ref isRunning, 0 );
  return isRunning;
}

Gewoon runnen om de minuut ofzo, en als hij actief is een timer starten en eindigen wanneer hij niet meer actief is. Dat gewoon in een database zetten oid en je bent klaar :)

• Daniel_SJD
Het is gelukt! Zeer bedankt voor de input :) .

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Daniel_SJD schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:28:
Het is gelukt! Zeer bedankt voor de input :) .
Post dan ook even je oplossing; dan hebben anderen er ook nog iets aan.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Iedere applicatie ontvangt een windows message als de screensaver start, namelijk WM_SYSCOMMAND met als wParam SC_SCREENSAVE. Hoe dit te implementeren laat ik aan je eigen Google-skills over :)

• Daniel_SJD
RobIII schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:37:
[...]

Post dan ook even je oplossing; dan hebben anderen er ook nog iets aan.
Uhm, de oplossing was die C# code omgezet in VB, maar niet door mij want ik heb 0 verstand van programmeren... het enige wat ik nu heb is een VB programmatje dat in een txt bestandje bijhoudt wanneer en hoelang ie aan staat :) .

• Daniel_SJD
Daniel_SJD schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:49:
[...]

Uhm, de oplossing was die C# code omgezet in VB, maar niet door mij want ik heb 0 verstand van programmeren... het enige wat ik nu heb is een VB programmatje dat in een txt bestandje bijhoudt wanneer en hoelang ie aan staat :) .
Ok, toch weer een probleem. Het werkt, zoals gezegd, onder windows XP. De pc's waar het op moet draaien is windows 2000 en daar werkt het niet. Op windows 2003 server weer wel. Iemand enig idee? Gaat windows 2000 anders om met screensavers?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Heb je wel het .Net framework geinstalleerd op die windows 2000 pc's? Windows XP/2003 bezit meestal door updates al 1.1 (en Vista al standaard 3.0)

~ Mijn prog blog!

• Daniel_SJD
roy-t schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:31:
Heb je wel het .Net framework geinstalleerd op die windows 2000 pc's? Windows XP/2003 bezit meestal door updates al 1.1 (en Vista al standaard 3.0)
.net Framework zou geinstalleerd moeten zijn want het programma draait wel, en anders zou hij het programma niet eens starten omdat hij de visual basic database niet kan vinden oid (heb ik mij laten vertellen).

Dus: het programma werkt en draait op XP, windows server 2003, maar niet op windows 2000.

Althans, het draait wel maar er wordt geen sc.log (bestand waarin hij bijhoudt wanneer en hoelang de screensaver draait) gecreeerd.

Is er iemand met een windows 2000 machine die het programma eens zou willen testen?

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

in welke directory probeert het programma te schrijven op de 2000 bak
staan de rechten wel goed dat het proggie daar kan schrijven

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Daniel_SJD
Peluso schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:31:
in welke directory probeert het programma te schrijven op de 2000 bak
staan de rechten wel goed dat het proggie daar kan schrijven
In de root, C: dus... en schrijfrechten zijn in orde heb ik mij laten vertellen. ICT dienst aldaar heeft het getest.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

Daniel_SJD schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:35:
[...]

In de root, C: dus... en schrijfrechten zijn in orde heb ik mij laten vertellen. ICT dienst aldaar heeft het getest.
hebben zij het onder jouw naam getest of onder hun eigen naam, groot verschil.....

bij mn vorige werkgever kon ik niet in de root bestanden wegschrijven
moest ik in een subdir doen of op een andere schijf....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Pagina: 1