Toon posts:

Nieuwe aansluiting...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag van een leek op dit gebied. Alvast sorry voor als het een domme vraag is of als het op de verkeerde plaats staat.
Ik heb vanwege mijn InternetPlusBellen mijn aansluitingen opnieuw moeten doen. Voorheen zat mijn computer op ADSL via een splitter in de meterkast, verlening via kabel naar boven, via een opbouw telefoonstekken (RJ11?) naar de modem en dan via RJ45 stekkers naar mijn computer.
Nu zit mijn Experia Box (modem) in de meterkast en wil ik via die reeds getrokken en beproefde kabel mijn computer aansluiten. Maar ik moet dan via mijn RJ11 opbouwdoos direct naar mijn RJ45 ingang op de computer. Die ‘RJ11-kabel’ gaat netjes onder mijn plint door naar de computer, het liefst gebruik ik die opnieuw. Wat is hiervoor de makkelijkste manier? Bestaan er verloopstekkers? Ik heb helaas niet zo’n tang om zelf kabels te maken.

Gr, AJ

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
rj11 kun je niet gebruiken voor netwerken, dat is uitsluitend voor telefonie en dus inbellen

je rj11 kabel is ook veel dunner :)

wat je waarschijnlijk moet doen:

UTP kabel kopen (gewenste lengte), kabel doortrekken (door muur etc) van modem/router naar pc.
RJ45 tang kopen (of lenen natuurlijk)
opzoeken hoe de kabels moeten zitten (dit moet precies)
rj45 connectors (en tubes) aansluiten en gaan.

mocht je dit niet snappen; laat het dan iemand anders doen, want het komt best precies aan

[ Voor 70% gewijzigd door sjongenelen op 30-03-2008 21:34 ]

you had me at EHLO

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Dus je gaat van een RJ11 output naar een PC?

Volgens mij is het toch echt de bedoeling dat deze naar een telefoon toestel gaat :?

Er zit toch ook WIFI op zo'n box? Kun je dat anders niet gebruiken om verbinding te maken met internet via je pc?

En volgens mij moet er, aangezien het van KPN komt, toch een hele simpele handleiding bij geleverd worden

[ Voor 47% gewijzigd door Mavvie op 30-03-2008 21:35 ]

Twitter | Linkedin

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Je moet idd een UTP kabel kopen zonder connectoren. Dan trek je samen met de telefoonkabel terug de UTP kabel mee. Neem aan beide kanten een meter extra zodat je nog wat probeerruimte hebt voor je connectoren.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ethernet moet via cat3/5 10mb/100mb

als er een cat 3/5 netwerkdraad ligt kan het wel werken . anders echt niet/slecht (afhankelijk van de lengte)

als de draad een beetje recht door de plint ligt kun je altijd proberen een de oude kabel eruit te trekken met een touw eraan. dan trek je met dat touw een nieuwe kabel

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Er zit ook wel een redelijk duidelijke handleiding van de KPN bij. En het werkt ook wel als ik de computer in de meterkast opstel maar dat is zo ongezellig ;-) Ik hoopte van mijn bestaande aansluitingen gebruik te kunnen maken (ik heb nu tenslotte ook snel internet via ADSL). Misschien is WiFi wel de beste en netste oplossing... nog tips voor welke kaart enzo?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
zie de pricewatch :)

je rj11 kabel is dus nutteloos huh, dat snap je wel ^^

you had me at EHLO

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Als het ronde tel. kabel is met 4 aders zou je er utp kabel van kunnen
maken, 1 oranje-wit 2. oranje 3. blauw-wit. en op positie 6 blauw.

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Opteronx4 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:46:
Als het ronde tel. kabel is met 4 aders zou je er utp kabel van kunnen
maken, 1 oranje-wit 2. oranje 3. blauw-wit. en op positie 6 blauw.
Alleen op voorwaarde dat die kabel niet alleen rond is maar ook twisted. Zonder 'twist' in de draad is de hoeveelheid ruis na een halve meter al genoeg om het signaal onbruikbaar te maken. Maar in theorie kun je inderdaad 10/100Mbit doen over 4-aderige twisted pair.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

(Een ronde kabel is twisted, een flat cable niet)

Antwoord op beneden , twisted betekend gedraaid, en een ronde kabel is
gedraaid. dus geen onzin.

[ Voor 50% gewijzigd door Opteronx4 op 04-04-2008 22:24 ]

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Opteronx4 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:59:
(Een ronde kabel is twisted, een flat cable niet)
nofi . maar dat is klinkklare onzin

je moet gewoon kijken dan pas weet je het .. maar twisted maakt het nog geen cat5 of cat3

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 30-03-2008 22:38 ]

Iperf

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

kalizec schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:57:
[...]

Alleen op voorwaarde dat die kabel niet alleen rond is maar ook twisted. Zonder 'twist' in de draad is de hoeveelheid ruis na een halve meter al genoeg om het signaal onbruikbaar te maken.
10mbit kan in de praktijk prima over platte kabels. Niet meteen 100m, maar binnenshuis lukt dat wel. (Ervaring.) Echter met 't oog op ook nog 's niet een halve dag te hoeven wachten om een dvd image over te zetten is 't niet verstandig :P
Maar in theorie kun je inderdaad 10/100Mbit doen over 4-aderige twisted pair.
Sterker nog, dat is gewoon mogelijk aangezien 10BASE-T en 100BASE-TX maar van 2 aderparen gebruik maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 30-03-2008 23:54 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:48
CyBeR schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:53:
[...]

10mbit kan in de praktijk prima over platte kabels. Niet meteen 100m, maar binnenshuis lukt dat wel. (Ervaring.) Echter met 't oog op ook nog 's niet een halve dag te hoeven wachten om een dvd image over te zetten is 't niet verstandig :P

[...]

Sterker nog, dat is gewoon mogelijk aangezien 10BASE-T en 100BASE-TX maar van 2 aderparen gebruik maakt.
en waarom niet meteen 100mbit? heb hier van mn router een dun, plat, non-twisted kabeltje van een meter of 7 naar mn pc lopen, (loopt nu onzichtbaar onder t tapijt ipv lelijke kabelgoot)gewoon op 100mbit, en nooit problemen mee in de zin van fouten op de lijn, of iets wat wegvalt oid.

[ Voor 4% gewijzigd door ChaosZ0ne op 31-03-2008 22:27 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

das mazzel, er is gewoon geen garantie dat het werkt. het ligt ook een beetje aan de gevoeligheid van je netwerkkaarten

Iperf

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ChaosZ0ne schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:26:
[...]

en waarom niet meteen 100mbit? heb hier van mn router een dun, plat, non-twisted kabeltje van een meter of 7 naar mn pc lopen, (loopt nu onzichtbaar onder t tapijt ipv lelijke kabelgoot)gewoon op 100mbit, en nooit problemen mee in de zin van fouten op de lijn, of iets wat wegvalt oid.
Op een korte afstand kan dat inderdaad wel. Maar zodra je meer dan een meter of tien op die manier doet, wordt de storing op de lijn (die het twisten juist wegwerkt) te veel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1