Wd MyBook Home in raid ( usb + firewire )

Pagina: 1
Acties:

• MAD_Sofia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-01 13:06
Beste Allen,

een kort vraagje met de vraag of het volgende mogelijk is. Al enige tijd draai ik een WDMyBook home 500 gb op USB 2.0 naar volle tevredenheid. Nu staan er dusdanig belangrijke bestanden op dat ik genoodzaakt ben een goede backup te draaien. Nu heb ik een 2e WDMyBook home gekocht met firewirde en deze aangesloten.

Nu zou ik de 2 schijven in raid configuratie willen zodat er één schijf onstaat en mijn bestanden dus dubbel staan. Is dit mogelijk? De standaard Wd software biedt wel goede backup software, maar geen raid oplossing.

500gb [Slave One] USB
500gb [Slave Two] Firewire

moet worden
500gb [Slave One] Usb& Firewire

iemand suggesties? Of is hier 3th party software voor?

mvg,

Hans van 't Woud

Andromeda is near

Verwijderd

Lijkt me niet dat dit gaat werken. Een Raid controller is i.h.a. ingebouwd in een ATA controller, maar daar is hier geen sprake van.

Wat is er mis met een goede backup oplossing op file niveau?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je wilt kan prima, je zult alleen naar software RAID moeten kijken. Je hebt namelijk geen hardware of firmware raid controller waar het aanhangt. Dit zou je moeten kunnen doen vanuit de windows disk manager, als je beide disks dynamic hebt gemaakt.

• MAD_Sofia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-01 13:06
Ok bedankt! Ik ga het proberen. Ben benieuwd hoe mijn pc om zal gaan met simultaan schrijven naar firewire / usb2

Andromeda is near