Toon posts:

Draadloos internet via mac os tiger slecht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Internet is bij ons net afgesloten en wij krijgen pas weer over 3 weken nieuw internet dus ik zit nu noodgedwongen op internet van de buren. Maar met mac os tiger valt de internet verbinding om de 5 min weg, en moet ik rechtsbovenin steeds opnieuw die ene onbeveiligde verbinding opzoeken. Terwijl als ik via windows connect blijft de internet verbinding gewoon constant goed.

Ik zit het liefst dus via het besturings systeem tiger te computeren maar het lijkt dat ik veroordeeld ben tot windows. Iemand die weet waar het aan ligt dat mac os geen verbinding houdt?

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Apple adverteert al heel erg lang met draadloos internet.
(Sinds de Aiport uit 2002/2003. )
De iMac G5 , de iMac die op de iPod leek, werd al helemaal als 100% draadloos bestempelt.
"je hoeft alleen de voeding nog als losse stekker te gebruiken"
Dus nee, draadloos internet via je Mac is niet slecht ;)

Ga eens naar netwerkvoorkeuren bij je draadloze verbinding, en zet " storing onderdrukker" eens aan.
Het kan zijn dat je net ff te ver van je buren vandaan zit.
Storing , interferentie enzo.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarschijnlijk zit je gewoon net te ver weg en heeft je windows pc gewoon net een betere ontvangst.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ik weet niet hoe het onder Tiger zit, maar onder Leopard heeft de 10.5.2-update bij mij hetzelfde probleem geintroduceerd. Twee MacBooks hier kunnen geen verbinding met een accesspoint voor langer dan een paar minuten in stand houden (tenzij het accesspoint een Airport Express is, ra ra hoe kan dat).

Er schijnen meer mensen last van te hebben, maar ook genoeg mensen die geen last hebben hiervan... Maar het zou me niet verbazen als de airport-update in 10.5.2 ook in een update voor Tiger zit, en dat jij misschien ook last hebt van dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
weeraanmelden schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:09:
Apple adverteert al heel erg lang met draadloos internet.
(Sinds de Aiport uit 2002/2003. )
De iMac G5 , de iMac die op de iPod leek, werd al helemaal als 100% draadloos bestempelt.
"je hoeft alleen de voeding nog als losse stekker te gebruiken"
Dus nee, draadloos internet via je Mac is niet slecht ;)

Ga eens naar netwerkvoorkeuren bij je draadloze verbinding, en zet " storing onderdrukker" eens aan.
Het kan zijn dat je net ff te ver van je buren vandaan zit.
Storing , interferentie enzo.
Storing onderdrukker heb ik al aan en uit gehad.

En voor de duidelijkheid ik gebruik windows ook via de macbook dus er zit dezelfde ontvanger op. En bij windows blijft internet dus wel aan en bij mac os valt ie steeds uit of doet ie het helemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:11:
Waarschijnlijk zit je gewoon net te ver weg en heeft je windows pc gewoon net een betere ontvangst.
Ik gebruik gewoon windows via macbook dat maakt het zo vreemd.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Heb je toevallig bij OS X een "Wifi ontdek tool" geinstalleerd ?
Dit verpeste bij mij ook altijd het signaal.

Verwijderd

Topicstarter
weeraanmelden schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:34:
Heb je toevallig bij OS X een "Wifi ontdek tool" geinstalleerd ?
Dit verpeste bij mij ook altijd het signaal.
Nee.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Je zou al je netwerkprofielen eens weg moeten gooien en een nieuwe aanmaken, dit heeft vroeger nog weleens geholpen, misschien nu weer.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Dit is geen softwareprobleem, alle netwerkadapters zijn nou eenmaal verschillend. Zelfs al zijn ze het zelfde.

Ik heb ooit 2 macbooks naast elkaar gehad op school (in een lokaal met zeer matige netwerk ontvangst), beide rond de zelfde tijd gekocht, beide met de nieuwste updates. Maar slechts één bleef 'goed' verbonden, de ander bleef een paar seconden verbonden en vloog er daarna weer uit.

Je kan er niets aan doen behalve proberen de storing te verminderen door zoveel mogelijk uit de buurt te blijven van elektrische apparaten. Misschien is dat net de druppel waardoor je verbinding stabiel blijft.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:28

RnB

Volgens mij heeft de TS het over dezelfde Macbook, dat als ie op Tiger zit geen of slecht ontvangst heeft en als ie (op diezelfde Macbook) op windows zit wel een goede ontvangst heeft. ;)

Verwijderd

@Reef_91: that's what i read..
nu ik dit lees vraag ik me wel af wat er exact gebeurt als je storing onderdrukken aan zet.
meestal krijg ik dan uberhaubt geen één verbinding.
Pagina: 1