Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Muis - ambidextrous, draadloos en lightweight?

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe muis.

Ten eerste muis ik linkshandig wat het al iets lastiger maakt, maar ik heb gelukkig geen problemen met ambidextrous muizen. Op het moment heb ik een oude cheapo standaard logitech optische muis met draad. En die heb ik 5 jaar lang met plezier gebruikt.

Maar, ik ben op zoek naar iets draadloos, maar wel het liefst zo licht mogelijk en niet té duur (<60 euro). Hij is voor werk & gaming bedoeld.

Mijn initiele zoektocht leidde mij naar de LX8 Cordless Laser Mouse. In eerste instantie leek me die goed en voor een prima prijs ook, maar na wat googlen kwam ik erachter dat dat ding 380 gram weegt, en ik gok dat dat exclusief batterijen is (+~50 gram). Dat vindt ik wel erg zwaar voor een muis. Dat is 6x zwaarder dan mijn huidige logitech muis. Ik snap dat draadloos zwaarder wordt vanwege de stroom die het nodig heeft maar dit is wel absurd. Het is zelfs 1,5x zwaarder dan mijn wireless x360 controller en die is 3x zo groot met vibrerende onderdelen enzo...

Ik heb verder zitten kijken maar omdat nergens fatsoenlijk het gewicht staat aangegeven is er niet veel beginnen aan.

Kan iemand me een goede lightweight muis (laser, draadloos, ambidextrous) aanbevelen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://tweakers.net/pricewatch/reviews/cat/531 Heb je hier al eens gekeken?
En mocht daar niets tussenstaan, loop gewoon een keer naar de mediamarkt (oid) en kijk wat ze daar hebben liggen en probeer het uit.

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
*schop*

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe draadloze muis omdat mijn oude Sweex-wireless muis van inmiddels behoorlijk wat jaartjes oud een beetje begint te mokken. Mijn eisen zijn vrijwel exact hetzelfde als van de TS, dus ik ben benieuwd of hij nog iets gevonden heeft...

Bij de Mediamarkt en dergelijke winkels liggen weliswaar veel muizen, maar deze voldoen eigenlijk (bijna?) allemaal niet aan de eisen. Veruit de meeste muizen zijn voor rechtshandig gebruik, de enkele normale zijn vaak met snoer of klein voor notebooks. De enige waarvan ik dacht dat ze aan mijn eisen voldeed, de Logitech LX-8, blijkt de browserknoppen op een dusdanig onhandige plaats te hebben dat je deze knoppen per ongeluk indrukt bij het verplaatsen van de muis. Het is ook vrij lastig zoeken op internet omdat op foto's vaak niet goed te zien is of de muis symmetrisch is. Kortom, wie heeft er nog tips betreffende een goede muis?

Nog een keertje de eisen:
-tweehandig te gebruiken, dus symmetrisch
-draadloos
-liefst inclusief oplaadstation
-(knopjes aan de zijkant voor bladeren in browser)
-(lichtgewicht)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vorig jaar is dit topic door de mazen geglipt (mede omdat Terw_Dan toen nog geen moderator was), nu niet - een Tweaker wordt in staat geacht zelf op zoek te kunnen gaan. Ook voor linkshandigen zijn reviews geschreven - zoek eens op "left handed mice" icm je andere eisen. Idem voor "ambidexterous"

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.