Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:49
De vraag is dus wat is op dit moment de beste audio chip voor portable MP3-spelers?

Is er een betere chip op komst?
&
Welke portables gaan gebruik maken van deze chip.

Ik ben al een tijdje in het bezit van de iAudio D2 & de Toshiba T400, maar ik ben dus op zoek naar de nieuwste beste 'MP3'-speler op de markt wat geluid betreft. Ik weet natuurlijk dat het allemaal subjectief is, maar er moet er toch 1-tje boven deze 2 uitsteken?

[ Voor 10% gewijzigd door rabor op 31-03-2008 02:33 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:19
Erm...

Zoek op head-fi.org maar naar Kenwood HD30B9, als ik het goed heb. Dit zou de koning van alle DAPs qua geluid moeten zijn.

Ook te noemen waard zijn de Sony A818/A828 spelers, een stuk goedkoper, en schijnen volgens head-fi ook erg goed te klinken.

Wat voor een oordopjes heb je?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Dank je,

maar wat ik heb begrepen van die hele Keg serie is dat ze allemaal een vrij overheersende 'hiss' hebben, en dat in het midden een hoge trilling zit die daar niet hoort te zitten.. Verder spelen ze alleen MP3 & WMA(-DRM) af, plus een Kenwood Lossless die totaal mislukt lijkt te zijn.

Die Sony's zijn idd ook goed beluisterbaar, maar in mijn oren niet beter dan de T400 of D2..

Qua dopjes gebruik ik de UM2 en SE530PTH het meest. Binnenshuis een Grado GS1000 + RA1.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 11:50
Dan loont het waarschijnlijk meer om op zoek te gaan naar een speler met een goede line-out en daar dan een portable amp op aan te sluiten. Alhoewel zeker de Shures het ook prima doen zonder amp. Maar je zal er altijd meer uit halen met een speciale hoofdtelefoon versterker.

Overigens denk ik dat je vraag eerder is: wat is op dit moment de PMD met de beste geluidskwaliteit? Dan zul je voor jezelf uit moeten maken of je via een amp wil luisteren (dus beste line out) of gewoon via de hoofdtelefoon aansluiting. Het punt is namelijk dat een MP3 speler uit meerdere componenten bestaat, waarbij elk van die componenten de zwakste schakel kan zijn en daardoor de geluidskwaliteit (negatief) kan beïnvloeden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Eerlijk gezegd vroeg ik me af of iemand weet welke audiochip voor portables tot nu toe als beste wordt gezien (Telechips, Sigmatel, SRS Labs/Actions, ?), of die chip binnenkort van z'n troon wordt gestoten, en welke merken die nieuwe chip dan als eerste zouden gaan gebruiken.. ;)

Verder ben ik best wel een maniak als het op SQ aankomt, maar voor in-ears vind ik een amp een beetje overdreven - zeker met de D2. Ik heb laatst een weekje een amp in bruikleen gehad (G. Slee Voyager), maar voor mij voegde het weinig toe, plus vind ik het best onhandig dragen..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:19
Tsja, ik denk wel dat het je enige mogelijke upgrade-mogelijkheid is. In combinatie met een iPod iMod (Even zoeken op ALO iMod geloof ik, het is vroeg), een line-out dock naar een leuke amp, en je hebt het beste geluid mogelijk.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Een amp voegt weinig toe aan de geluidskwaliteit als je in-ears gebruikt - vind ik. De iMod heb ik ook wel eens gehoord, maar dan zit je vast aan een iPod, en als ik ergens niet van hou.. plus dan vind ik de SQ nog steeds niet beter dan die van de D2 of T400.

Ik heb sinds woensdag een Sony NWZ-A728 (zelfde als de A828, maar dan zonder Bluetooth), maar ik vind de geluidskwaliteit van de D2/T400 toch iets prettiger. Het standaard geluid van de Sony A728 (& A810) mist naar mijn smaak net iets te veel definitie & de EQ is net iets te beperkt om dat compenseren.. Dat zgn. "warme geluid" van de Sony's is dus niks voor mij. (V&A)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
wil je kwaliteit dan ga je voor imod icm een amp en goede inears. Ik raad je aan om een beetje op headfi rond te kijken

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Pagina: 1