Toon posts:

Digitale TV tuner... Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(ik heb heel wat getwijfeld in welk onderdeel van het forum dit thuishoorde en besloot dat ik het best hier plaatste, indien het volgens de mods niet juist staat... Let me know please)

Aangezien in België binnenkort het analoog signaal verdwijnt, dacht ik eerst een setupbox te kopen voor mij TV, maar aangezien ik nu laatst een laptop heb aangeschaft dacht ik: "Bestaat er geen Digitale TV tuner voor de laptop? Express kaart ofzo?"

Dan moet ik geen setupbox kopen, kan ik overal kijken naar één of Canvas waar en wanneer ik wil (in België). Dit lijkt me een win-win situatie.

Nu vroeg ik me af, bestaat dit ook werkelijk (of word het een gesukkel met antenne's en dergelijke) ? Zoja wat koop ik best?

Graag wat hulp :)

Mijn laptop is een Dell 1525,2.0 Ghz Core 2 Duo, 3gb Ram, 250gb HDD, Windows Vista Home Premium, Grafische kaart (onboard) X3100.

Hopelijk is dit genoeg qua specs.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat jij zoekt lijkt mij een DVB-T tuner. http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=350&y=8 zoals je kunt zien zijn die er zat te vinden, ook op bijv USB2.0 die je aan je notebook kunt hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn dan de voor-en nadelen van USB vs Express?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB2.0 vindt je op meer systemen dus bne je meer compatible, het nadeel is alleen dat USB trager is dan een expresscard slot en het hangt natuurlijk buiten je systeem (maar goed, je hebt waarschijnlijk toch een uitstekende antenne).