Toon posts:

MKV convert -> HD WMV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

I've a question, ik sluit altijd mijn externe HDD aan op mijn xbox360 om HD WMV af te spelen via HDMI naar mijn HDTV. Dit levert super beeld.

Nu zou ik ook graag MKV films via mijn xbox360 afspelen, normaal sluit ik mijn PC aan op mijn HDTV via VGA om MKV files te bekijken, maar ik ben er zojuist achter gekomen dat de kwaliteit van HDMI via mijn x360 vele malen beter is.

Daarom zouk ik een manier om MKV files te converteren naar HD WMV zonder ook maar een beetje kwaliteit verlies.

Wie kent een goede converter voor Mac? Als je een manier weet om MKV af te spelen op de xbox360 hoor ik dat natuurlijk liever, scheelt converteren.

Bedankt!! 8)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 11:55

scorpie

Supra Addict

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
jawel, maar MKV naar HD WMV blijkt er zeldaam...

DIT heb ik wel gevonden, alleen ik vraag mij af of WMV het zelfde is als HD-WMV, qua beeld kwaliteit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 19:06 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

MKV is een containerformaat en zegt dus niets over de inhoud. Dit kan best al HD WMV zijn. Maar de vraag is natuurlijk, wat heb je zelf al geprobeerd? Als ik nl. in Google zoek naar "convert mkv wmv mac os x" vind ik een sloot aan tools en tutorials.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• scorpie

scorpie

Supra Addict

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Verwijderd

Topicstarter
Nope, dit is voor Windows en ik ben bang dat hij geen MKV kan importeren.

@ Daedalus

Ik heb zelf zeker inzet getoond en die zoekopdracht heb ik ook uitgevoerd, echter is WMV volgens mij anders dan HD-WMV, en vervalt te kwaliteit.

Dat het een containerformaat was wist ik niet, ook niet dat dat bestaat. Maar hoe kom ik erachter wat voor bestand er in dat .MKV "verschuilt" zit? Is dat uit te pakken oid?

bedankt.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Verwijderd

Topicstarter
jammer, deze is voor windows. zou wel een ideaal programma kunnen zijn...

Is er geen mogelijkheid dit te compileren zodat hij draait op Mac, of moet je dan echt via een Virtual machine werken dat Windows draait?

Als MKV een containerbestand is, kan je het beeld bestand dan niet "uit de container" halen?

Was dus niet echt terrecht mij meteen naar Google door te verwijzen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 20:36 ]

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Er loopt een GoTSent topic op dit forum, dus dat zou je daar kunnen vragen (Heb je daar wel op gezocht? Ik neem aan dat je zag dat het een GoT tooltje was...). En het was zeker wel terecht om je op Google te wijzen aangezien je zelf niet met info komt dat het zoeken op Google geen soelaas gaf.

BTW ook het zoeken in container bestanden kon je opzoeken, het lijkt nu of je het voor het gemak maar even hier neer gooit.

Iedereen op GoT is bereid te helpen, maar het helpen van mensen die alleen maar lui zijn is not done.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb Visualhub geinstalleerd maar deze kan geen MKV's omzetten :-s

En nergens is een manier om de video file uit die MKV te halen......

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand die mij aan een programma (VOOR MAC) kan helpen, om simpel een MKV bestand naar WMV te converteren zonder kwaliteit verlies?

ik zoek me al een uur helemaal dood, alleen aanbod voor dat ***** Windows :|

Het is gewoon Windows ook in Apple Talk. Daarnaast zou je inmiddels toch wel moeten weten dat we het niet op prijs stellen als je je topic binnen 24 uur omhoog schopt.

[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 31-03-2008 11:28 ]

• BlackMage
  • Laatst online: 23-01 00:24
Misschien niet helemaal het antwoord waar je om vroeg, maar je kan ook gewoon een DVI -> HDMI kabel kopen voor je PC. Hierdoor ben je helemaal vrij in de keuze wat voor formaat je gaat afspelen zonder dat je het genoemde kwaliteitsverlies hebt. Zo'n kabel kan je bij elke PC boer halen voor ~20 euro.

Daar komt bij dat, mocht je software vinden waar je mee kan converteren, dit (afhankelijk van de snelheid van je pc) toch wel enige uren per film zal duren.

Verwijderd

Je wilt eigenlijk niet converteren omdat je daarmee kwaliteit verliest. De .mkv's (Matroska) die je hebt zijn zeer waarschijnlijk 720p of 1080p encodes van HDTV, Blu-ray of HD DVD (toch?). De codering is dan vrijwel zeker H.264, aangezien je die zal het vaakst aantreffen in een Matroska container.

Nu kan de Xbox 360 sowieso al H.264 aan dus in principe hoef je niet eens te converteren, ware het niet dat de Xbox geen Matroska ondersteunt. Je wil dus de videostream "doorsluizen" en het containerformaat veranderen naar MPEG-4 (.mp4) omdat de Xbox dat wél ondersteunt.

Het nadeel hiervan is dat de Xbox in een MPEG-4 container alleen twee-kanaals (stereo) geluid ondersteunt. Een eventuele meerkanaals DTS of AC3 audiostream zal je dus alsnog moeten converteren naar AAC, de gebruikte audiocodering in een MPEG-4 container.

Hoe doe je dit: je hebt eerst Quicktime Pro nodig en Perian 1.1 moet geinstalleerd zijn.
- Open je Matroska bestand in Quicktime (sleep het naar het icoon bijv.) en laat het bestand volledig laden.
- Ga naar File > Export, kies Movie to MPEG-4 en klik op Options.
- File Format moet op MP4 staan, niet op MP4 (ISMA).
- Video Format moet op Pass through staan.
- Selecteer je gewenste instellingen bij Audio.
- Klik op OK en Quicktime zal alleen de audio converteren dus het zal niet zo lang in beslag nemen.

Nu heb je een Xbox 360 compatible H.264 videobestand!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:48:
Je wilt eigenlijk niet converteren omdat je daarmee kwaliteit verliest. De .mkv's (Matroska) die je hebt zijn zeer waarschijnlijk 720p of 1080p encodes van HDTV, Blu-ray of HD DVD (toch?). De codering is dan vrijwel zeker H.264, aangezien je die zal het vaakst aantreffen in een Matroska container.

Nu kan de Xbox 360 sowieso al H.264 aan dus in principe hoef je niet eens te converteren, ware het niet dat de Xbox geen Matroska ondersteunt. Je wil dus de videostream "doorsluizen" en het containerformaat veranderen naar MPEG-4 (.mp4) omdat de Xbox dat wél ondersteunt.

Het nadeel hiervan is dat de Xbox in een MPEG-4 container alleen twee-kanaals (stereo) geluid ondersteunt. Een eventuele meerkanaals DTS of AC3 audiostream zal je dus alsnog moeten converteren naar AAC, de gebruikte audiocodering in een MPEG-4 container.

Hoe doe je dit: je hebt eerst Quicktime Pro nodig en Perian 1.1 moet geinstalleerd zijn.
- Open je Matroska bestand in Quicktime (sleep het naar het icoon bijv.) en laat het bestand volledig laden.
- Ga naar File > Export, kies Movie to MPEG-4 en klik op Options.
- File Format moet op MP4 staan, niet op MP4 (ISMA).
- Video Format moet op Pass through staan.
- Selecteer je gewenste instellingen bij Audio.
- Klik op OK en Quicktime zal alleen de audio converteren dus het zal niet zo lang in beslag nemen.

Nu heb je een Xbox 360 compatible H.264 videobestand!
Dude, je bent GEWEL-DIG!!

Echt super bedankt!!!!! Maar nog ff een andere vraag, jij zegt dat in die MKV kliko een H.264 film verborgen zit en dat de 360 dat af speelt, is het dan niet mogelijk die MKV uit te pakken en die H.264 file op te slaan, of is een H.264 geen film bestand maar een codec?

Ik ga nu meteen QT PRO kopen en alles doen wat jij voorschijft, ik post het resultaat!

@ BlackMage, bedankt, ik heb een iMac en heb des tijds een miniDVI - DVI kabel gekocht, met daarop een DVI - HDMI kabel.

Het uiteinde van de HDMI kabel aangesloten op mijn HDTV, resultaat: beeld valt buiten beeld, en kan de juiste resolutie niet kiezen (1368*768), hier heb ik uren mee geprutst maar het mocht niet baten, volgens het boekje was de HDMI poort ook niet bedoeld voor een Grafische kaart.

Uiteindelijk de hele boel omgeruild voor een miniDVI - VGA kabel, met daarop een VGA - VGA kabel. HD Films zien er echter niet scherp uit, xbox360 is vele malen mooier en scherper.

• shokupan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-02 19:06
met http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html MPEG streamclip kun je dacht ik ook zonder Quicktime Pro, wat Boris Jeltsin hierboven beschrijft bereiken.
- open file..
- save file as..
- - as .mp4

Dit geeft hetzelfde effect als passthrough bij zowel video als audio. Echter kan quicktime geen h.264 met een hoger profile als 4.1 aan. Als je tegen dit probleem aanloopt, kun je met een hex-editor het alsnog werkend krijgen. http://www.evolutionkakum...xtract%2C_mkvmerge%2C_etc
klaar.

Verwijderd

Topicstarter
shokupan schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:17:
met http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html MPEG streamclip kun je dacht ik ook zonder Quicktime Pro, wat Boris Jeltsin hierboven beschrijft bereiken.
- open file..
- save file as..
- - as .mp4

Dit geeft hetzelfde effect als passthrough bij zowel video als audio. Echter kan quicktime geen h.264 met een hoger profile als 4.1 aan. Als je tegen dit probleem aanloopt, kun je met een hex-editor het alsnog werkend krijgen. http://www.evolutionkakum...xtract%2C_mkvmerge%2C_etc
klaar.
Gedownload, maar het werkt niet.

Afbeeldingslocatie: http://img37.picoodle.com/img/img37/4/3/30/t_Afbeelding1m_e3674de.png

Dit krijg ik namelijk te zien als ik een MKV heb geopend en wil omzetten.

Van Quicktime PRO is nergens een trial te vinden, en nu 30 euro neerleggen voor iets dat zometeen niet werkt zoals ik had gewild vind ik ook erg zonde..

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Vreemd. Heb je al eens een ander mkv bestand geprobeerd want ik heb al zovaak van een mkv een mp4 gemaakt met visualhub.

xbox doet ook gewoon mp4 namelijk

[ Voor 13% gewijzigd door lowfi op 31-03-2008 00:17 ]

Verwijderd

om toch ook ff in te haken... zijn er mensen met ervaring op het gebied van WMV HD naar MP4? want volgens mij kan geen programma die WMV HD bestanden afspelen (AVC1 codering)

Verwijderd

Topicstarter
@ Boris Jeltsin, nogmaals bedankt. Maar jij zegt "Video Format moet op Pass through staan." het probleem is, is dat ik dat nergens zie staan, althans in Quicktime NL.

En volgens jou duurt het niet zo lang, maar zoals het er nu naar uitziet gaat dit wel een paar uur nemen...

Zo heb ik de instellingen gezet:
Afbeeldingslocatie: http://img31.picoodle.com/img/img31/4/3/30/t_Afbeelding2m_6515f45.png

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 00:16:
om toch ook ff in te haken... zijn er mensen met ervaring op het gebied van WMV HD naar MP4? want volgens mij kan geen programma die WMV HD bestanden afspelen (AVC1 codering)
Mplayer kan prima VC-1 afspelen. VLC zou dat ook moeten kunnen. De WMA9 audio codec (die tegenwoordig steeds vaker in WMV(asf)-containers gebruikt wordt) is een ander verhaal. Die krijg je alleen aan de praat met Windows DLL's (w32codecs).

Hier valt overigens te lezen wat de Xbox 360 accepteert qua streams per container-type.

[ Voor 9% gewijzigd door Jungian op 31-03-2008 00:42 . Reden: aanvullende info ]

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 00:31:
@ Boris Jeltsin, nogmaals bedankt. Maar jij zegt "Video Format moet op Pass through staan." het probleem is, is dat ik dat nergens zie staan, althans in Quicktime NL.

En volgens jou duurt het niet zo lang, maar zoals het er nu naar uitziet gaat dit wel een paar uur nemen...

[afbeelding]
En weet iemand hoe dit zit?

Nogmaals, het is dus niet toegestaan om je topic binnen 24 uur omhoog te schoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 31-03-2008 11:28 ]

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-02 04:15
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 00:31:

[afbeelding]
kijk eens in het 'videostuctuur' menuutje
Pagina: 1