Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voorraad index programma: script of zelf maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:31
Ik zoek een bepaald script maar ik vrees dat het zo specifiek is dat het zelf in elkaar gezet dient te worden. Ik zal even proberen uit te leggen wat het dient te doen:

Graag wil ik automatisch de voorraad van een bepaald bedrijf bijhouden. Dus een bepaald script moet (eventueel na automatisch inloggen) een webpagina scannen op product items en het getal dat er achter staat. Het script dient elke scan de items te matchen en deze op de juiste plaats in een database aan te vullen. Als dit elke dag gedaan wordt dan is na een week of een maand (bij benadering) het verloop van de voorraad te zien. Hoeveel krijgt dit bedrijf binnen, hoeveel wordt er per item van verkocht en vanuit dit punt kunnen dan weer omloopsnelheid kengetallen berekend worden.

Om het iets ingewikkelder te maken moet bovenstaande bij verschillende websites gebeuren waarbij eventueel ingelogd dient te worden (verschilt per site). Daarbij kunnen de product namen per site ook verschillen (door typefouten bv) daarom moet het script te verschillen per site vergelijken. Het zou handig zijn als het ook mogelijk is om de verschillen in een overzicht te zetten / tonen waarbij de waardes van de verschillende sites worden getoond, echter zat dit afhangen van de uniformiteit van de product namen.

Nu is het allemaal redelijk simpel, maar mijn programmeer kunsten zijn dat ook :) Daarom vraag ik me af of hier bepaalde scripts voor bestaan en zo ja, naar wat voor termen moet ik zoeken?

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:23

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Je zou simpel kunnen beginnen,

zet een eenvoudig databaseje op waarin de gegevens kunnen worden opgeslagen die je denkt nodig te hebben. Zorg er voor dat je in je db ontwerp al rekening houdt met meerdere websites, en mogelijke inlog dingen.

Maak om te beginnen een eenvoudig tooltje die de locatie van een site uit de db haalt en dan die site inleest (nog even zonder inloggen) en parse dan door de html heen naar de gegevens die je wil hebben en sla die op in je db.

Nadeel van deze methode is dat je voor elke site een nieuwe parser moet maken en als er iets veranderd in de site, dan werkt je parser niet meer.

Vanuit de gegevens die je dan in de DB hebt staan kan je dan allerlei verschillende rapportages bedenkten.

Succes!

Are you following me, Are you following me?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Vragen naar bestaande scripts wordt niet op prijs gesteld. Dat heet een scriptrequest.

Maar gezien de eisen, zal ik je nu vast vertellen: pak je php/asp/<language> editor en ga lekker aan de slag! :)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
Scriptrequests zijn niet toegelaten in PRG.
Hier gaat het over zelf programmeren, en het oplossen van problemen die men tegenkomt bij het zelf programmeren

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.