Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VMware; NAT werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:30
Ik zit met het volgende probleem:
Voor mijn 70-291 wil een virtueel Win2003 omgeving opzetten.
Nu wil ik op de virtuele machines ook internet hebben.
Mijn netwerkje is als volgt:

Modem Casema -> Router (192.168.0.1) met daarop NAT en DHCP -> switchje -> PC (Vista en krijgt IP van router) en XBOX 360 (niet belangrijk). Nu zet ik in VMware NAT aan voor de virtuele machines, helaas krijg ik daarmee geen internet. Waar kan het aan liggen?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Leviathan_nl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 21:55
Ik loop ook tegen hetzelfde probleem aan.
Ben ook bezig voor mijn 70-291.

Ik gebruik Virtual PC 2007 en heb nu ipv nat gekozen voor mijn netwerkaart.
De default gateway heb ik het ip-adres van mijn router gegeven.
De 2 virtuele machines kunnen nu onderling wel "praten"maar toegang tot internet heb ik niet.

AMD Athlon 64 3500+ Venice | DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D | 2x Corsair CMX512R-3200C2 | Sapphire X800 GT 256MB DDR3

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Welke versie van Vmware?
Even net zelf getest: als je je virtuele machine op NAT zet zou je een IP adres moeten krijgen in de 192.168.x.y reeks. x.y moet overeenkomen met je VMnet8 die je ziet als je een ipconfig command geeft. Bij mij is VMnet8 192.168.220.y, en heeft de virtuele machine 192.168.220.129 gekregen. Ik kan er prima mee op internet.

[ Voor 87% gewijzigd door Microkid op 30-03-2008 17:59 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• kw_nl
Ik gebruik 1.0.4, ik weet dat het kan, in het opleidings centrum werkte het wel... :?

• kw_nl
Microkid schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:53:
Even net zelf getest: als je je virtuele machine op NAT zet zou je een IP adres moeten krijgen in de 192.168.x.y reeks. x.y moet overeenkomen met je VMnet8 die je ziet als je een ipconfig command geeft. Bij mij is VMnet8 192.168.220.y, en heeft de virtuele machine 192.168.220.129 gekregen. Ik kan er prima mee op internet.
Ik neem aan dat je dan DHCP hebt aan staat op VMnet8? Dat wil ik eigelijk niet omdat ik zelf DHCP wil instellen op een virtuele server.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee, dat regelt Vmware geheel zelf. Je hoeft daar niets voor te doen. Het is wel DHCP, maar alleen binnen de Vmware omgeving.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• kw_nl
Poeh, ik heb nu internet op me virtual machines, daar ben ik iedergeval al blij mee.
Maar nu krijgt me virtual server en client allebij een IP van de VMnet 8 DHCP. En voor mijn studie wil ik graag zelf een virtual 2003 server met DHCP. Is er een mogelijkheid dat ik de server een statisch IP geef met behoud van internet?

• beeman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-07-2022
kw_nl schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:17:
Poeh, ik heb nu internet op me virtual machines, daar ben ik iedergeval al blij mee.
Maar nu krijgt me virtual server en client allebij een IP van de VMnet 8 DHCP. En voor mijn studie wil ik graag zelf een virtual 2003 server met DHCP. Is er een mogelijkheid dat ik de server een statisch IP geef met behoud van internet?
Wat je zou kunnen doen is je virtuele Win2k3 server voorzien van 2 virtuele NIC's. De ene zet je 'bridged' op je huidige netwerk, de ander zet je in NAT mode (Vmnet8). Met ICS kan je de bridged verbinding sharen over de andere. Je kan in de Virtual Network manager van VMware instellen of je DCHP op Vmnet8 wil hebben, maar je zou ook een nieuw virtueel netwerk kunnen definieren...

• kw_nl
Oke, ik heb nu een tweede netwerkkaart gemaakt op me virtual Win2003 server, deze is bridged met me echte netwerk. De eerste netwerkkaart heeft geen DHCP meer.
Als ik nu op de nieuwe kaart (met Bridge dus) ICS wil aanzetten, krijg ik de melding dat het niet kan omdat een LAN connectie al is geconfigureerd met het IP adres dat nodig is om automatische IP adressering te gebruiken (vrij vertaald).
Hoe kan dat? Kaart 1 heeft een static adress (10.0.0.10).

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:25
kw_nl schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:22:
Oke, ik heb nu een tweede netwerkkaart gemaakt op me virtual Win2003 server, deze is bridged met me echte netwerk. De eerste netwerkkaart heeft geen DHCP meer.
Als ik nu op de nieuwe kaart (met Bridge dus) ICS wil aanzetten, krijg ik de melding dat het niet kan omdat een LAN connectie al is geconfigureerd met het IP adres dat nodig is om automatische IP adressering te gebruiken (vrij vertaald).
Hoe kan dat? Kaart 1 heeft een static adress (10.0.0.10).
de ICS host heeft IP 192.168.1.1 nodig toch?

you had me at EHLO

• kw_nl
Ik neem aan dat je met ICS host, netwerkkaart 2 bedoelt?
Voor de duidelijkheid:
Netwerkkaart 1, heeft static IP 10.0.0.10
Netwerkkaart 2, bridge naar host, krijgt IP van mijn router (192.168.0.1).

Nu is er geen internetverkeer mogelijk zolang ik netwerkkaart 1 heb aanstaan. Zodra ik deze disable is er wel verkeer. Als ik op netwerkkaart 2 ICS wil aanzetten, krijg ik de melding dat het niet kan omdat een LAN connectie al is geconfigureerd met het IP adres dat nodig is om automatische IP adressering te gebruiken.

-EDIT-
Ik lees nu ook dat bij het aanzetten van ICS de melding verschijnt dat de LAN verbinding het IP adress 192.168.0.1 gaat krijgen... dat gaat natuurlijk niet...

[ Voor 14% gewijzigd door kw_nl op 30-03-2008 20:35 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kw_nl schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:17:
Het kan aan mij liggen hoor, maar zowel de NAT service als de DHCP service zijn afzonderlijk in te stellen.
Het is echt niet al te ingewikkeld om je 2003 Guest ook als DHCP Server te laten fungeren.
Kwestie van de scope aanmaken met dezelfde IP reeks en de DHCP service van VMWare uitzetten.

En aangezien dit niet te maken heeft met het OS Windows (in welke vorm dan ook) maar met VMware / Virtual Server/VPC gaat deze dan ook naar Software Algemeen.

PS: je hebt toch niet het IP van de VMNat adapter (de .1 normaal gesproken) als def gw opgegeven he?
Dat hoort bij VMware dan de .2 te zijn voor de Guest...

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 30-03-2008 23:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kw_nl
Dank dank dank, dat was het dus... De gateway moest op .2 staan...
Pfff, eindelijk, hartelijk dank!

Pagina: 1