Toon posts:

netwerkkabel niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds zaterdag kom ik niet meer op internet. Mijn LAN-verbinding geeft opeens aan dat mijn "netwerkkabel niet is aangesloten". Sindsdien kan ik niet inloggen op mijn router. Er zit wel degelijk een kabeltje tussen mijn pc en router. Ik heb een ander kabeltje geprobeerd en xp opnieuw geïnstalleerd.

Op mijn router branden gewoon alle lampjes die horen te branden. Er brandt wel een lampje op de router als ik de kabel erin heb zitten, ook het lampje van de netwerkkaart brandt dan gewoon. Kan het dan zijn dat de netwerkkaart stuk is?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ja het kan zijn dat je netwerkkaart stuk is. Maar heb je al eens:

De router uit en weer aangezet ?
De kabel opnieuw in de router gedaan ?
De computer opnieuw opgestart (geen slaapstand ofzo)?

[ Voor 69% gewijzigd door raymonvdm op 30-03-2008 17:39 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Heb je al een andere kabel geprobeerd?

Het is zeer wel mogelijk dat lampjes branden maar de kabel toch niet deugt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Yep, wat ik geprobeerd heb is:
  • Router is uit- en aangezet
  • Andere kabel geprobeerd
  • Computer uit- en aangezet
  • XP opnieuw geïstalleerd
Dus toen dacht ik: "wat zo'n beetje overblijft is de netwerkkaart". Heeft iemand nog meer suggesties, of is dit een logische gedachte en gaat een netwerkkaart gewoon wel 's stuk. Is dat zeg maar een regulier iets dat zo af en toe stuk kan gaan.

• kalizec
Probeer ook nog even een andere poort op de router (als die er zijn).
Verder ook nog even kijken of de boel op 10Mbit Half Duplex wel werkt.

Mocht ook dat niet helpen --> netwerkkaart kapot.

[ Voor 22% gewijzigd door kalizec op 30-03-2008 18:12 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja NICs gaan wel eens stuk, en ik zou bovenstaande dingen idd eerder proberen dan een nieuwe Nic.
Andere pc even erbij pakken?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:37
Ik heb dat probleem ooit eens ondervonden met een partij ASUS bordjes met onboard LAN dus. P5LD2-SE ofzo. BIOS update verhielp dat probleem, nooit geweten wat het nu eigenlijk veroorzaakte. Misschien dat je het wel in die richting moet gaan zoeken.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kijk eens in apparaat beheer wat daar staat bij ethernet controller ?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Ik had dit probleem regelmatig met een Ethernet-over-USB verbinding met m'n GSM, het handmatig verwijderen en herinstalleren van de netwerkkaart onder apparaatbeheer verhielp het probleem voor mij

Verwijderd

Wat gebruik je voor kabel?

Straight of Crossed?
Kan nl wel es verschil inzitten qua dat soort problemen

Een straigt tussen 2pc's geeft identiek hetzelfde probleem, een crossed doet t dan wel
Kan je eens proberen...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hij heeft de kabels al uitgesloten kun je lezen als je de draad leest.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Donwload anders een Live cd van linux (suse/cent/ubuntu) en kijk of het daar in werkt ?
dan kan je ook uitsluiten dat je netwerk kaar kapot is (mits de versie deze ondersteund)

Verwijderd

Boudewijn schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:50:
Hij heeft de kabels al uitgesloten kun je lezen als je de draad leest.
Idd, ma alstie een straight (die dan bijv niet werkt) heeft uitgewisseld met een andere straight kabel dan zal ie t alsnog niet echt willen doen
Daarom dus de vraag: straight of crossed en ZO uitwisselen van kabels (dus dat je niet zomaar ff kabeltje wisselt ma echt van "type aansluiting" wisselt

Anders, als dat niet geval is, andere poort op de router gebruiken of een andere NIC steken (incl drivers)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 19:25 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
ik had ook zoiets, bleek dat de pootjes van de NIC (die dus op de kontaktjes van de RJ45-stekker komen) niet meer die veerkracht hadden dat ze echt tegen de kontakten aan werden gedrukt. sommige kwamen er wel tegenaan (dus vandaar die lampjes) en sommige niet (vandaar de geen-kabel melding )

;)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:24:
[...]

Idd, ma alstie een straight (die dan bijv niet werkt) heeft uitgewisseld met een andere straight kabel dan zal ie t alsnog niet echt willen doen
Daarom dus de vraag: straight of crossed en ZO uitwisselen van kabels (dus dat je niet zomaar ff kabeltje wisselt ma echt van "type aansluiting" wisselt

Anders, als dat niet geval is, andere poort op de router gebruiken of een andere NIC steken (incl drivers)
Het heeft wel gewerkt.... dus dat verklaart het absoluut niet.

• C3rialK
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-01-2023
CMD - ping localhost of ping 127.0.0.1 om je NIC te testen. Time-out? NIC kapot.

• kalizec
C3rialK schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:59:
CMD - ping localhost of ping 127.0.0.1 om je NIC te testen. Time-out? NIC kapot.
Dat hoeft dus niet. Heb hier meerdere machines staan waar je naar 127.0.0.1 kunt pingen zonder dat er ook maar een netwerkkaart in zit. Sorry, maar 127.0.0.1 is een adres dat hardcoded in de Windows TCP/IP stack zit en waar je ook naar kunt pingen als de NIC kapot is.

Als een firewall echter verkeerd afgesteld staat, dan kan die soms nog wel eens ook verkeer naar localhost blokkeren.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kalizec schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:01:
[...]

Dat hoeft dus niet. Heb hier meerdere machines staan waar je naar 127.0.0.1 kunt pingen zonder dat er ook maar een netwerkkaart in zit. Sorry, maar 127.0.0.1 is een adres dat hardcoded in de Windows TCP/IP stack zit en waar je ook naar kunt pingen als de NIC kapot is.

Als een firewall echter verkeerd afgesteld staat, dan kan die soms nog wel eens ook verkeer naar localhost blokkeren.
Inderdaad. Je OS zal dat gewoon voor je buiten de hardware om routeren (domweg omdat je kernel het doet als het goed is) :z.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie reacties allemaal.

Ping 127.0.0.1 ging inderdaad wel, maar naar de router toe gaat niet.
Ik koop een nieuwe netwerkkaart

*** Topic mag dicht ***

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 21:42 ]

• kalizec
Lees het algemene beleid even door. Topics gaan op GoT niet dicht als ze 'klaar' zijn.

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 09:02
Ik had onlangs net zo een probleem met mijn splinter nieuwe ASUS Striker II Formula.
Toen ik smiddags thuis kwam had ik geen internet meer, wel verbinding met mijn netwerk zoals de TS.
Ik had van alles geprobeerd zoals ook hier voorgesteld maar niets werkte.
Als laatst heb ik een CMOS reset gedaan en dit werkte uiteindelijk.

Let wel de Striker II Formula heeft 2 onboard netwerkkaarten die beide niet werkte.
Ik had bijna een PCI kaart erin geprikt om hiermee te testen, dit was gelukkig niet nodig :).

Voordat je een nieuwe netwerkkaart koopt kun je ook eerst je CMOS resetten om te kijken of dit in jouw geval ook helpt.

BF1 Stats, GoT - System Specs

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:40:
Hartelijk dank voor jullie reacties allemaal.

Ping 127.0.0.1 ging inderdaad wel, maar naar de router toe gaat niet.
Ik koop een nieuwe netwerkkaart

*** Topic mag dicht ***
Laat het even weten als dit het probleem inderdaad oplost :)
Pagina: 1