Toon posts:

Draadloos alleen lokaal verbonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op de studentenkamers heb ik draadloos internet, deze was altijd goed, maar opeens doet hij het niet meer. Ik kan wel gewoon verbinden, maar op internet komen lukt niet meer. Er staat: Alleen lokaal. Ipv lokaal en internet.

Ik heb al geprobeerd:

-Herstellen (ik werk in Vista)
-Channels wijzigen
-PC recovery (terug naar de fabrieksinstellingen)

Geen oorzaak
- Draadloos afstandsbediening, muis, toetsenbord? (Draadloos netwerk werkte met deze dingen goed)

Ik wil graag dat ik weer gebruik kan maken van snelle internet. Heeft iemand misschien een idee? _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 16:29 . Reden: Info bijzetten ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:04

Fiber

Beaches are for storming.

Hebben je medebewoners dezelfde problemen of is dit probleem alleen bij jou aanwezig? Klinkt meer alsof de kabel van de router of het modem er uit ligt. Of dat je internetprovider een storing heeft. Weet je zeker dat de rekening betaald is? ;) Probeer eens met een netwerkkabel direct op de internetaansluiting.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kijk ook eens in de router of je wel een ip krijgt.

(herstel cd voor wifi is wel heel drastisch)

Verwijderd

Topicstarter
Haha, nee , het is gewoon gratis internet. Soort van WiFi voor iedereen.
Ik kan niet bij de router komen, want het is niet van mij. Ik heb alleen een 802.11 n WLAN netwerk adapter in mijn pc zitten...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 00:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, als je welt kunt verbinden, amar vervolgens geen internet hebt dan zit het probleem waarschijnlijk ergens bij de router. Aangezien je niet zelf bij de router kunt zul je iemand moeten vragen die er wel bij kan. Verder zegen 'gewoon gratis internet' en 'soort van wifi voor iedereen' heel weinig. Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag of andere mensen misschien dezelfde problemen hebben.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:55
Soort van een buurman die zijn accespoint niet beveiligt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, precies van Dersan zegt.Je zou het kunnen omschrijven als zo'n situatie. Maar nu heeft er iets plaatsgevonden met de router, waardoor ik geen verbinding meer heb.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
verbinding maken met de onbeveiligde router van de buurman zonder dat die het weet is illegaal he :+

maar anders zou je in de instellingen van de router kunnen kijken dmv de webinterface.

Verwijderd

als het inderdaad zon buurman geval is lijkt mij het dat deze het gewon nu beveiligd heeft en heb je dus dan gewoon pech want meestals zijn de problemen die je omschrijft vaak wat er gebeurt als opeens een bepaald beveiliging actief is op de router of je bereik is te laag dat zou ook nog kunnen dan kun je conecten maar meer dan dat ook niet
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:24:
Ja, precies van Dersan zegt.Je zou het kunnen omschrijven als zo'n situatie. Maar nu heeft er iets plaatsgevonden met de router, waardoor ik geen verbinding meer heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 17:17 ]

Pagina: 1