timeout bij email ophalen HetNet

Pagina: 1
Acties:

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Hallo,

SInds kort heb ike ADSL van HetNet. Probleem wat ik hebis dat versturen van email goed gaat, maar ophalen (heel vaak) niet. Ik zie dat er bv x emails zijn maar bij het ophalen van de emails blijft Outlook Express eeuwig proberen.

Ik heb alles uitgezet wat maar kon (zelfs Outlook Express in Safe Mode met Netwerk gedraaid). Een ping naar de pop server gaat zonder problemen. Zoals gezegd krijg ik wel terug hoeveel emails er staan.

Verder kan ik via webmail wel main mail lezen.

Op internet vondt ik enkel iets terug over MTU grootte wat wel eens een probleem kan zijn, maar daar werd verder geen uitleg bij gegeven.

Iemand een idee?

Verwijderd

Dit kan alleen worden veroorzaakt door een erg trage verbinding, anti-virussoftware of antispam software.
Meet je download snelheid en schakel het scannen van de in- en uitgaande mail uit of verwijder e.v.t. de gehele anti-virussoftware.
Als dat niet helpt, kun je nog de programma's die automatisch worden opgestart, uitschakelen via msconfig.

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Heb dit alles al gedaan, zelfs in safe mode met alleen netwerk aan. Probleem blijft helaas. Windows is net nieuwe installatie en verder zijn er geen problemen. Download snelheid is goed (megabits/sec) dus ik ben een beetje door de alternatieven heen.