Toon posts:

[Mac OSX Leopard] Problemen Leopard en WDS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem met Leopard en WDS (Wireless Distribution System).

Ik zal bij het begin beginnen.

Thuis heb ik een draadloos netwerk, deze bestaat uit twee Linksys WRT54G routers (ik heb verschillende versies: 1.1, 2.0, 2.2).
1 van deze twee routers fungeert als MAIN (waar het internet binnenkomt, waar de DHCP server draait) en de tweede, welke bij een vriend staat (30 meter verderop), is de REPEATER. Deze doet niets anders, zoals het woord al zegt, het signaal van router 1 versterken en doorsturen.
Echter kom ik hier problemen tegen in combinatie met Leopard.

Geregeld krijg ik de volgende melding, spontaan of wanneer ik de mijn MBP uit standby haal.

"The wireless network appears to have been compromised and will be disabled for about a minute."

Vervolgens valt het hele wifi netwerk uit. Dit duurt ong. een minuut, dan moet ik handmatig weer verbinding maken met het wifi netwerk. Als ik dit eerder doe, dan vraag Leopard om het wifi wachtwoord, deze is al ingevoerd, maar hij weigert verbinding met het wifi netwerk te maken..
Nu kan ik via wireless helemaal geen verbinding meer krijgen.

Ik heb een testopstelling thuis gemaakt, met de 2 routers nog geen 5 meter van elkaar.
WDS werkt perfect. Als ik kabel aansluit op de repeater krijgt die netjes IP van de eerste router en internet werkt gewoon. Wanneer ik via wifi verbinding maak met deze testopstelling werkt het, maar als ik mijn MBP standby zet en er weer uithaal, zelfde problemen. Testopstelling werkt met DD-WRT.

Zodra ik WDS uitzet (ik zet de repeater uit) is het probleem opgelost en valt internet niet meer weg.
Ik wil deze functie graag gebruiken zodat vriend van mij en ik op 1 netwerk zitten en internet enzo kunnen delen.

Ik heb dit probleem vaker gezien op sites, maar nooit een oplossing hoe en wat.

Ik gebruik Leopard 10.5.2
Beide routers gebruiken DD-WRT, ook heb ik al alchemy van sveasoft gebruikt, beide zelfde problemen.

Wanneer ik Windows gebruik heb ik geen problemen met WDS.

Weet iemand hoe dit op te lossen is? Alvast bedankt.

Verwijderd

"I was able to resolve the issue after switching my router's encryption from WPA2 personal with TKIP to WPA2 personal with AES."

Komt hier vandaan: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1392814
(Overigens is er wel meer te vinden op google).

Succes.
;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord... maar het probleem treedt bij mij alleen op als ik WDS ingeschakeld heb.
Dat kan ik nergens terugvinden. Ik vind alleen deze post op google terug :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:58:
Bedankt voor je antwoord... maar het probleem treedt bij mij alleen op als ik WDS ingeschakeld heb.
Dat kan ik nergens terugvinden. Ik vind alleen deze post op google terug :P
Google: http://www.google.com/sea...isabled&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Hopelijk vind je hier een oplossing.
:P

Verwijderd

Topicstarter
Neen, ook geen resultaat, het gaat mij om WDS in combinatie met deze fout. Deze fout treedt anders nooit op, alleen als ik WDS ingeschakeld heb en nee, WDS uitschakelen is geen optie :9

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 15:53
Heb je die IPv6 tunnel al uitgezet? Dat leverde bij mij veel stabiliteit op!

Verwijderd

Topicstarter
Na maanden geen WDS gebruikt te hebben en ik het toch weer wou gebruiken had ik gehoopt dat met de 10.5.4 update dit probleem nu eindelijk eens opgelost was... helaas.

Echter heb ik na lang zoeken wel een "oplossing" gevonden.
Een oplossing is het niet, maar het helpt wel.

Het lijkt erop dat deze foutmelding veroorzaakt wordt door Mac OSX wanneer een WPA code opgeslagen wordt in de keychain. Vervolgens probeert Mac OSX hetzelfde netwerk te benaderen via een andere router (WDS) en probeert het wachtwoord (welke hetzelfde is als de andere router) op te slaan in de keychain.

Ik heb nu de WPA code niet opgeslagen in de keychain en tot nu toe werkt het perfect.

Ik hoop echt dat Apple met een oplossing komt voor dit verschrikkelijk irritante probleem, want het bestaat al sinds 10.0...
Pagina: 1