Surround op Line-in ingang?

Pagina: 1
Acties:

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-02 00:55

Freshnezz

Why so serious?

Topicstarter
Hallo!

Ik vroeg mij het volgende af: ik heb een Nintendo Wii die ik via component aangesloten heb op mijn TFT scherm... het geluid vanuit de monitor gaat via een kabeltje de line-in ingang in op mijn geluidskaart en op mijn pc heb ik een 5.1 setje aangesloten....

Nu vroeg ik mij af: is het ook mogelijk dat de geluidskaart het inkomende signaal goed verwerkt naar een 5.1 signaal... Ik heb een Realtek HD Audio geluidskaart en daarbij zit de DTS Neo:PC functie op die een stereo signaal omzet naar 5.1 surround.

Via de lijn-ingang gebeurt dit dus niet, hoewel er wel geluid uit de 5 boxen komen, schijnen deze allemaal hetzelfde als de stereo kanalen te zijn; niet echt een surround effect dus...

Weet iemand of het mogelijk is dat de line-in meteen wordt verwerkt naar een 5.1 signalen wanneer deze stereo is?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alleen met een dolby pro-logic decoder...

Maar ik weet niet zeker of de geluids-uitgang van de wii wel pro-logic enabled is...

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Dat is gewoon een stereo geluid, er zal vast wel een manier zijn om dat naar al je luidsprekers te sturen maar echte surround zal je niet krijgen.

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-02 00:55

Freshnezz

Why so serious?

Topicstarter
Als ik het lijn-in geluid namelijk opneem en afspeel is het wel goed surround.... vraag me dus af of er misschien iets van een proggramma is die het lijnin signaal als een signaal vanuit de computer kan laten zien ofzo...

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:09
MikeyMan schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:48:
Alleen met een dolby pro-logic decoder...

Maar ik weet niet zeker of de geluids-uitgang van de wii wel pro-logic enabled is...
De uitgang van de Wii is wel degelijk pro-logic. PrologicII zelfs. Was met de Gamecube ook al zo.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.