• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 19:43

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Heb vorige week, met de gunstige gehuegen prijzen, 4GB DDR2 800 van GEIL bijgekocht.

Dit brengt mijn totaal op 6GB. Eerst wilde het systeem de 6GB niet herkennen. Toen had het mobo nog F10 bios versie. Heb deze dan geupdate naar F12 en hopsa 6GB in mijn systeem.

Maar toen begon de ellende . BSOD met hopen en een paar automatische patches van Vista 64 bit rijker bleek het systeem totaal onstabiel.
Heb dan de oude 2GB modules eruit gehaald, wat in het begin een betere stabiliteit gaf, maar helaas na een poos weer de BSOD.

Gigabyte P965-DS3 rev 3.3
4 GB DDR2-800 Kit GX24GB6400LDCK

Nu is mijn vraag, hoeveel mensen hebben ervaring met 2GB modules in hun P965DS3 rev 3.3 en werkt het super of heb ik iets over het hoofd gezien??

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat het voltage van die dimmen wel goed? Sommige dimms hebben 2.1V nodig, terwijl er standaard 1.8V geleverd wordt. Als je het test met memtest, valt het systeem dan ook uit?

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:29:
Staat het voltage van die dimmen wel goed? Sommige dimms hebben 2.1V nodig, terwijl er standaard 1.8V geleverd wordt. Als je het test met memtest, valt het systeem dan ook uit?
Neen de voltage is ook 1.8V staat op het labeltje dus ga er vanuit dat hij dat ook doet.
Maar had al 1.9V erop gezet en probs bleven dezelfde.

Ik kan wel memtest deze nacht eens laten lopen... 4GB duurt wel even voor het rond is.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Heb het geheugen getest in een ander toestel en dat werkt zonder problemen. Nu weet ik toch al dat het niet daar aan licht. Nu een robbertje vechten met de helpdesk van Gigabyte.

Heeft iemand daar ervaring mee? en was die gemakkelijk? of eerder moeilijk?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Royale de Luxe schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:46:
Heb het geheugen getest in een ander toestel en dat werkt zonder problemen. Nu weet ik toch al dat het niet daar aan licht. Nu een robbertje vechten met de helpdesk van Gigabyte.

Heeft iemand daar ervaring mee? en was die gemakkelijk? of eerder moeilijk?
Het kan ook nog zo zijn dat je mobo niet compatible is met het mem, houdt daar ook rekening mee (anders heb je straks een ander mobo en werkt het alsnog niet).

Gigabyte levert topservice, imho de beste van alle mobofabrikanten (al is het maar dat je je problemen gewoon op hun support forum kan plaatsen en er ook daadwerkelijk op gereageert wordt etc).

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Heb zitten grasduinen bij GEIL en volgens hun compabiliteitslijst staat mijn moederbord erbij.

Had ik nu maar een andere set van 2x2GB dan kon ik daar mee testen. Heb alleen geen zin om nog ff 100euries uit te geven

Pagina: 1