Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VLC Weergeeft goed / Media player bagger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een filmpje, voor een presentatie op school:
- Filmpje van youtube gedownload
- Geconvert naar .avi (Toen was beeldkwaliteit nog precies hetzelfde als op youtube flash filmpje)
- gesplit met 'Boilsoft video splitter', zodat ik alleen het stukje nog over had van het filmpje wat ik nodig had
- Kwaliteit is nu bagger.

In VLC is de kwaliteit gewoon goed, zelfde kwaliteit als op youtube. Alleen in mediaplayer(wat ik nodig ga hebben op school, want filmpje plaats ik in de powerpoint presentatie) is het geluid wel helemaal goed. Maar het filmpje zelf zie je niks van. je ziet alleen wat een heleboel vlekken en blokjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2008/mar/30/img/vpqxeh77cbwhybjbgvxpqjbhv.jpg

De audio codec is: AC3Filter
De video codec is: DivX Decoder Filter
Dat zijn dezelfde codec's als bij het originele .avi filmpje.

Weet iemand hier misschien wat ik fout doe?/Hoe ik ervoor kan zorgen dat de kwaliteit van dit filmpje gewoon goed is in wmp?

Bedankt,

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 18:13
WMP mist waarschijnlijk de codec, VLC heeft daar geen last van. Andere codec proberen dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Alleen bij het originele volledige filmpje, maakt die ook gebruik van precies die zelfde codec. en daar zijn geen problemen? Dan lijkt mij toch dat het niet aan de codec ligt als het ene het wel doet en het andere niet?

Verwijderd

Topicstarter
kheb 't gefixt op andere manier:
- youtube filmpje gedownload
- geconvert naar wmv
- dan gesplit

nu wel goeie kwaliteit :)
bedankt in ieder geval leon