• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
Hallo allemaal

sinds ik mn E8500 en p35 platinum in mn systeem heb zitten is het zaakje niet stabiel meer en dan is er dus ook niks overgeklokt

Omdat mn hdd veel bad sectors had heb ik die eruit gehaald maar het blijft hetzelfde.
Bios staat ingesteld op optimized defaults en alles werkt op stock snelheid, videokaart geeft geen enkele artifacts en werkt 100% naar behoren
ook heb ik de bios vaak genoeg gereset

De hdd slopende tagan voeding is al uit het systeem en vervangen door een coolermaster M620 die voldoende kracht levert voor alle componenten

specificaties systeem :

intel c2d E8500 met daarop een Xigmatek tower cooler
Msi p35 platinum moederbord
4Gb ocz pc6400 cl4.4.4.12
Sparkle 8800gt hr-03GT
500Gb wd - 320Gb seagate
620watt modulair coolermaster ( 3x 19A op de 12V lijnen )
creative X-fi geluidskaart
Sata dvd brander samsung

De bios is geflasht met de nieuwste revisie voor optimale ondersteuning wolfdale
Ook heb ik geprobeerd om het voltage van de processor en het geheugen iets hoger te zetten maar nog is het hele systeem onstabiel en word er dus een beetje zat van

Na 10 minuutjes crysis krijg ik een bluescreen en start ie opnieuw op, echter kan ik niet de foutcode zien omdat de bluescreen zo snel weg is , maar counterstike source kan ik urenlang spelen al is dit geen zwaar spel.

moederbord is voorzien van de 20pins aansluiting en 8pins voor processorstroom , er zit geen 4pins aansluiting op dus die valt weg
Voor de rest is alles netjes aangesloten en ook de temperaturen zijn acceptabel

Hier een screenshot , alle informatie staat er bij van de processor en het geheugen + orthos

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/3673/instabielebaggerzooixf4.th.jpg

Heeft iemand een oplossing hiervoor ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier een screenshot , alle informatie staat er bij van de processor en het geheugen + orthos
PMG Beleid
en geef beslist géén ellenlange uitdraai van een of ander diagnoseprogramma.
Doe eens normaal de volledige info gewoon als text in-topic posten :o

Oslik blyat! Oslik!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Geheugenmodules al eens een nachtje getest met memtest86+?

• glangeveld
ja , deze geven geen fouten in memtest

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
contoleer je eventlog eens :)

of zet uit dat je pc automatisch herstart als er een BSOD komt (dan kun je de error nog even lezen)

[ Voor 63% gewijzigd door sjongenelen op 30-03-2008 14:16 ]

you had me at EHLO

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum, nogmaals:
dion_b schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:52:
[...]

Doe eens normaal de volledige info gewoon als text in-topic posten :o
Graag volledige info in-topic, anders riskeer je een slotje.

Oslik blyat! Oslik!

• glangeveld
is de info zo niet goed dan?

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Wat dion_b probeert te zeggen is dat je ook moet typen wat je allemaal al gedaan hebt.
Als je: PMG Beleid, Hangen en Opstartproblemen troubleshooter hebt gelezen weet je wat je allemaal kan doen en die resultaten hier uittypen en niet een diagnose/stresstest laten zien.
Zover heb je alleen je specs getoond en wat vragen beantwoord ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DaLoona op 30-03-2008 15:20 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lees mijn eerste post eens...

Het GoT beleid stelt dat alle relevante info IN je topicstart hoort te staan, niet als plaatje achter een of andere link. Dus graag die info in textvorm posten. Want stel dat die link een keer doodgaat. Heeft iemand nog iets aan je topic zo :?

Daarnaast heeft DaLoona ook gelijk dat je geacht wordt Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en de relevante FAQs door te nemen voordat je een topic opent, en dat de uitkomsten van die troubleshooters gewoon in je topic(start) horen te staan.

Momenteel lijkt je topicstart vooral op iets wat je bij een helpdesk zou aanleveren. Hou er aub rekening mee dat GoT geen helpdesk is :o

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet infor niet als plaatje posten, en al helemaal niet op zo'n vieze host als imageshack. Ik ga er niet op klikken, gezien imageschack vaak genoeg vieze popups geeft, dus mis ik gewoon info die je mogelijk probeert te vertellen. Dus zet dit soort dingen gewoon als text in topic.

Verder is het ook handig de troubleshooter door te nemen, dus ook daadwerkelijk de onderdelen te vervangn en kijken of dat het probleem oplost.

[edit]
Wat John dus zegt....

• raunchy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-05 20:16
ik heb op een paar mb's gehad dat de optimized defaults niet goed werkte en de defaults ook niet check al je bios settingen ff ik ga er hierbij van uit dat je een redelijke basiskennis hebt van het bios
het kan iets simpels zijn als de 32bit modus aanstellen van de hdd's of het geheugen op manueel of standaard zetten maar dat moet je zelf even uitzoeken ik gebruik om dezelfde reden optimized defaults niet meer

[img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/332984.png[/img]

Pagina: 1