Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] G4 > PC: PowerMod

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/PowerModRESIZED.jpg

G4>PC: NickvdB's PowerMod

Voorwoord

Het doel van deze mod is: het inbouwen van een PC in een Apple PowerMac G4 behuizing, waarom? omdat deze behuizingen gewoon mooi zijn!
Ik ben geinspireerd door: Je raadt het al; de Zonosmac PowerMac G5 mod, helaas heb ik niet zoveel geld dat ik me een G5 kast kan veroorloven, dus doe ik het maar met een G4 kast, op de kop getikt via Marktplaats.nl voor zo’n 25,- euro. :)

De behuizing heb ik al, Na wat speuren op Marktplaats.nl vond ik een zekere persoon welke een aantal (Hint!) behuizingen te koop had van de Apple PowerMac G4. afijn, 2 dagen later stond er een G4 kast op mijn bureau.

Ik opende de G4 kast met de inventief uitgevonden hendel, waarna deze haar geheimen prijsgaf.
He! Er bleek nog een moederbord en processor in te zitten, dit beloofde een avondje sloopwerk:

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/P3290029-1-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/PowerMod%20GoT/P3290026_2-1-1.jpg

Specificaties

Specs! Wat gaat deze computer zoal aan hardware rijk zijn?
  • Asus P5GC-MX*
  • Intel E4500 Core 2 Duo 2,2ghz
  • 2x 512mb 667mhz RAM geheugen
  • Samsung SATA300 160GB*
  • Chieftec PSU 400W*
  • MSI NX8400GS 256mb PCI-E*
Onderdelen waar sterretje bij staat ben ik nog niet zeker van, tips zijn welkom! _/-\o_
Overigens heb ik nog veel randapparatuur liggen (o.a. dvd-drive, muis, toetsenbord) wat ik op later tijdstip wel een keer aanschaf.

Updates

Om een aantal redenen (o.a. budget) kan ik helaas pas na 13 april beginnen met modden, er zullen wel meteen updates komen, misschien op 13 april al, blijf het dus volgen! :)

[ Voor 27% gewijzigd door NickvdB op 30-03-2008 13:54 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:36
Is de oorspronkelijke processor passief gekoeld? Er zit namelijk wel een gigantisch koelblok op, of lijkt dat zo?

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
ThinkPadd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:51:
Is de oorspronkelijke processor passief gekoeld? Er zit namelijk wel een gigantisch koelblok op, of lijkt dat zo?
De oorspronkelijke processor heeft inderdaad een groot koelelement, maar aan de zijkant zat een 'kapje' met een fan. (het zwarte dingetje dat je achter op de foto ziet.) :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Omdat je kast nog niet af is, en het dus gaat om een [CiP] gaat, zou ik je willen vragen om een topic te openen volgens de regels in Casemods in Progress.
Zodoende kunnen wij je CiP beoordelen en na goedkeuring verplaatsen naar CM.

Dit topic is gesloten.