Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
** kickje **
Niemand?
Niemand?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Verwijderd
Dit is een interessante vraag. Het antwoord is dat je er alleen achter komt door het te proberen. Sommige providers hebben het afgeschermd andere niet. Zo kan ik met Voipbuster niet rechtstreeks over IP bellen. Met Budgetphone kan ik over IP wel naar een ander IP-nummer bellen, alleen weer niet naar Voipbuster.asing schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:30:
Een paar van die veel gebelde mensen heeft VOIP via UPC of KPN. Ik vraag me af het mogelijk is om die mensen direct op het IP adres van hun telefoon te bellen, of is dit afgeschermd door UPC of KPN?
Wat ik gedaan heb is een gratis account bij voxalot.com genomen. Hier stop je je betamax account in (voipbuster, voipcheap etc). Daarna maak je een dialplan. In het dialplan zet je iets als : vervang 9991 door SIP URI sip:gebruiker@sip.voipbuster.com.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:53:
[...]
Dit is een interessante vraag. Het antwoord is dat je er alleen achter komt door het te proberen. Sommige providers hebben het afgeschermd andere niet. Zo kan ik met Voipbuster niet rechtstreeks over IP bellen. Met Budgetphone kan ik over IP wel naar een ander IP-nummer bellen, alleen weer niet naar Voipbuster.
Op de telefoon zelf (C470IP) zet je de server van voxalot als 2e sip provider. Alle nummers die beginnen met 999 routeer je naar voxalot. Nu nog even in het telefoonboek zetten dat 9991 het nummer is van de sip gebruiker die je in Voxalot onder 9991 hebt opgeslagen.
UPC heeft een afgeschermd net. Ik heb geen idee hoe ze het doen, maar de telefoon ATA lijkt een ander publiek IP adres te hebben als de PC.
XS4All : moet gewoon werken op IP adres.
KPN Internet+bellen heb ik niet getest.