Toon posts:

vraag laptop/pc---> hdtv.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, hier enkele vragen van mij kant.

Daar ik me al enkele jaren niet echt meer met hardware bezig hou, heb ik geen flauw idee hoe al die nieuwe technieken werken.

Als volgt:

Ik heb een samsung HDTV 1080P full HD
Ik heb een oude acer 9100 met een radeon x600 kaart.
Ik heb me Desktop met daarop een vid kaart die 2x DVI uitgang heeft.
Ik heb een acer LCD monitor met VGA ingang.

Allereerst wil ik de optie om me laptop aan te sluiten op me LCD scherm.
Dit lukt overigens, en via rechtermuis--->eigenschappen-->beeldscherm, kan ik het beeld ook switchen van me laptop, naar me LCD.

Echter wat ik wil bereiken, is dat ik net als op me werk, 2 schermen tegelijk kan gebruiken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier nog niet zo heel veel research naar heb gedaan, maar volgens mij is dit een redelijk simpel vraagje die wel even snel tussendoor beantwoord kan worden.

Wat ik ook raar vind, is dat het beeld van me laptop naar LCD... mooier is dan van me desktop naar LCD ?? hoe kan dit, de vid kaart in me desktop is moderner, en heeft dvi out ?

Wat ik echter belangrijker vind is het volgende.

Hier heb ik wel research naar gedaan, maar er is zoveel informatie die door elkaar heen loopt over dit onderwerp, dat ik de draad helemaal kwijt begin te raken.

Ik heb een full HD 1080 tv. Er zijn echter geen 1080 beelden te zien in ons landje in de ether.

Dus wil ik 1980 content van internet afhalen, en dat op me tv afspelen, zodat de rest van de fammilie gapend kan roepen over hoe mooi het allemaal wel niet is :--)

Uiteindelijk komt die content op me laptop of desktop te staan.

Als het op me desktop staat, moet ik als het goed een een DVI naar HDMI kabel kopen correct ?

Wat verlies ik in dit geval aan kwaliteit ? veel ? niets ? En wat voor kabel kan ik hiervoor gebruiken ?

Bij BCC verzekerde ze me dat alleen de monster 1080 DVI/HDMI kabel zou volstaan !
Die kost mooit 175 euro, dus dat kunnen ze op hun buik schrijven ;)
Volstaat een andere kabel ook ?

Me andere vraag is:

Kan het eventueel ook via de laptop ? Die heeft alleen een VGA uitgang. Het lijkt me niet, maar je weet maar nooit of er eventuele truukjes voor zijn.

Mvg,

Jan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:47:
Echter wat ik wil bereiken, is dat ik net als op me werk, 2 schermen tegelijk kan gebruiken.
Stel de monitoren zo in dat het geen clone is, maar als dualview
Wat ik ook raar vind, is dat het beeld van me laptop naar LCD... mooier is dan van me desktop naar LCD ?? hoe kan dit, de vid kaart in me desktop is moderner, en heeft dvi out ?
Draai je wel op de juiste resolutie? En heb je gen instellingen op je desktop waardoor je wellicht wat afwijkende kleuren hebt.
Als het op me desktop staat, moet ik als het goed een een DVI naar HDMI kabel kopen correct ?
Klopt, of een verloopje van DVI naar HDMI en daar een HDMI kabel induwen kan ook
Wat verlies ik in dit geval aan kwaliteit ? veel ? niets ? En wat voor kabel kan ik hiervoor gebruiken ?

Bij BCC verzekerde ze me dat alleen de monster 1080 DVI/HDMI kabel zou volstaan !
Die kost mooit 175 euro, dus dat kunnen ze op hun buik schrijven ;)
Volstaat een andere kabel ook ?
Verlies is er nauwelijks, maar zie ook dit topic: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?
Me andere vraag is:

Kan het eventueel ook via de laptop ? Die heeft alleen een VGA uitgang. Het lijkt me niet, maar je weet maar nooit of er eventuele truukjes voor zijn.
Tja, je zult dan op een of andere manier het signaal op moeten zetten en mogelijk moeten upscalen. Je zult er nooit dezelfde kwaliteit mee krijgen verwacht ik. Daarbij zal het duur zijn om het om te zetten, er is niet simpelweg een verloopstekkerjte voor.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for the info,

Echter loop ik ook nog tegen paar andere problemen op:

Ik kan nu IDD me laptop en TV als 1 scherm gebruiken.

Echter als ik probeer alles over te zetten naar TV, dus die als "hoofdmonitor" te gebruiken, zegt hij:

Niet ondersteund"

Komt dat omdat die video kaart dan de grote resolutie ofzo niet aankan van de monitor ?

Welke richting moet ik dit op trouble shooten.

Ik kan me laptop en tv, wel op de hoogste resolutie laten samenwerken, me tweede monitor heb ik nml ingesteld op 2024 x nogwat.
Ik kan ook gewoon schermpjes ernaartoe slepen.

Maar hoe kan ik bijv een game opstarten op dat andere scherm ? Dat scherm is nml niet te slepen.

groeten,

jan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:06:
Thanks for the info,

Echter loop ik ook nog tegen paar andere problemen op:

Ik kan nu IDD me laptop en TV als 1 scherm gebruiken.

Echter als ik probeer alles over te zetten naar TV, dus die als "hoofdmonitor" te gebruiken, zegt hij:

Niet ondersteund"
Komt dat omdat die video kaart dan de grote resolutie ofzo niet aankan van de monitor ?
Dat zou kunnen zijn ja, zoek eens uit of die videokaart/chip die reso aankan die je wilt draaien, en of er genoeg geheugen voor beschikbaar is.
Maar hoe kan ik bijv een game opstarten op dat andere scherm ? Dat scherm is nml niet te slepen.
Dan moet je die andere monitor instellen als primaire monitor.