Nintendo 64 console op PC aansluiten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 20:27
Eerst en vooral dit heeft NIETS met emulators te maken. Dus het is totaal legaal wat ik vraag. Ik bezit het volgende:

Nintendo 64 console
Gamecube console
PC met Pentium 3 500 mhz, 256 ram, ATI AIW radeon 7000.

Mijn doel is dus om de nintendo 64 aan te sluiten op deze tv kaart zodat ik nintendo 64 kan spelen op het computerscherm(met de console) Bij de gamecube is dit al gelukt. Perfect beeld, zeer vloeiend(nooit meer als 50 procent cpugebruik) en dit onder PAL-60. Bij de nintendo 64 is dit een heel ander verhaal. Geen enkele broadcast standaard werkt. Ik dacht dat het NTSC was, maar ook dit werkt niet. Het beeld rolt dan als het ware over het scherm. Ik heb al verschillende resoluties en verversingsfrequenties geprobeerd op de pc(het betreft een 17 inch crt btw). Op de tv werkt de nintendo 64 nog gewoon goed(al is het beeld lelijk op een 37 inch LCD. De tv staat beneden en is van mijn ouders, vandaar dat ik de nintendo op mijn kamer wil aansluiten.)

Zijn er mensen die weten wat het probleem zou kunnen zijn? De consoles zijn via composite aangesloten en hardwarematig werkt alles nog goed.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:55

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sowieso stuurt een EU Nintendo 64 een PAL-signaal uit...

Wat is eigenlijk het precieze probleem? Je geeft aan dat het niet werkt, maar in je beschrijving zie ik niets staan over het 'soort beeld dat je te zien krijgt'. Hoe 'rolt' het?

(loopt het bv niet meer synchroon of krijg je veel storing...)

Hoe is het beeld, zodra je de composietstekker in je pc stopt als de game al opgestart is (dus 4 seconden na het aanzetten van je N64)

[ Voor 21% gewijzigd door Michael Knight op 30-03-2008 12:12 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Michael Knight schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:11:

Wat is eigenlijk het precieze probleem? Je geeft aan dat het niet werkt, maar in je beschrijving zie ik niets staan over het 'soort beeld dat je te zien krijgt'. Hoe 'rolt' het?

Hoe is het beeld, zodra je de composietstekker in je pc stopt als de game al opgestart is (dus 4 seconden na het aanzetten van je N64)
en waarom zou die bijv geen secam uit kunnen sturen (vaak gekenmerkt door zwart wit beeld)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Michael Knight schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:11:

Tja het soort beeld verschilt van welk signaal ik selecteer. Bij sommige staat het beeld gewoon stil. De andere is zwart-wit(bij secam dacht ik), bij de andere staat het beeld 4 keer door elkaar). Ik ga dat laatste meteen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:55

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

fish schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:23:
[...]

en waarom zou die bijv geen secam uit kunnen sturen (vaak gekenmerkt door zwart wit beeld)
Omdat Frankrijk inmiddels al jaren PAL-spul gebruikt met games.. :)

@ TS... zou je een screenshot kunnen plaatsen van je setup (aansluitingen ed..).

Heb je toevallig nog ergens een rf-switch liggen, waarmee je de console kunt aansluiten op de pc; zo ja, krijg je nu wel beeld?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Inderdaad de rf-switch, dat ik daar nog niet eerder aan heb gedacht... De kabel heb ik al, enkel nog het blokje vinden.

Pagina: 1