[Acrobat] omzetten docx -> PDF zonder verlies in kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:51
Hallo,

Ik probeer nu al drie dagen lang een docx document met plaatjes om te zetten in PDF formaat. Ik heb al van alles geprobeerd en alle instellingen in Acrobat nagekeken, alles op high proberen te zetten maar niets werkt.

Het omzetten naar PDF lukt wel, maar de kwaliteit van de plaatjes is echt extreem slecht terwijl office 2007 wel gewoon alles prima kan tonen. Is dit omdat Acrobat nog niet 100% met Office 2007 werkt, of mis ik hier een cruciale instelling die dit in één keer kan oplossen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Open deur: je weet dat Micsosoft zelf een Save as PDF heeft voor Off2007?

Verder: hoe bak je de PFD: via conversie of via print to pdf?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:51
F_J_K schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:13:
Open deur: je weet dat Micsosoft zelf een Save as PDF heeft voor Off2007?

Verder: hoe bak je de PFD: via conversie of via print to pdf?
Ik weet dat Microsoft een Save as heeft ja, maar die werkt ook niet naar behoren. Maar nu dat ik enkele gratis PDF creators heb geïnstalleerd en ze allemaal hetzelfde tonen ligt het dus duidelijk aan het document zelf.

Ik ga nogmaals kijken of er iets mis is met de afbeeldingen maar in Word zien ze allemaal goed uit en de resolutie is hoog genoeg. Misschien opslaan als andere formaten (gebruik nu voornamelijk PNG) zoals BMP of TIF en kijken of dat de boel oplost.

EDIT: Het gebruiken van het BMP formaat voor de grotere afbeeldingen lijkt gewerkt te hebben (al is het nog niet optimaal). De kleinere plaatjes zijn echter nog altijd erg vaag en er lijkt wel af en toe een soort van "tearing" lijn in te zitten die je ook ziet in games of op TV's dat de bovenste helft van een plaatje 1 pixel naar rechts geschoven is t.o.v. de onderste helft. Daar komt nog eens bij dat het ook erg willekeurig lijkt te zijn, als ik twee keer een PDF maak van hetzelfde document kunnen de plaatjes zomaar "beter" of "slechter" uit zien..... :O

[ Voor 28% gewijzigd door DJMurtz op 30-03-2008 12:42 ]