• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik ben op zoek naar de configuratie pagina urls van de Speedtouch 780WL die geleverd wordt als experiabox. Omdat kpn de configuratie van o.a. de firewall en intrusion detection geblokkeerd heeft kan ik 99% van mijn udp applicaties niet meer fatsoenlijk draaien. Bovendien werkt multicast op het LAN niet, en is ICMP volledig van de baan met LAN<->WAN. Omdat kpn de cli niet toestaat met admin rechten (het wachtwoord en de gebruikersnaam worden niet beschikbaar gesteld) zal alles via de web GUI moeten. Door de simpele A-to-C bypass (B overslaan, a.k.a. auth) of dubbele slash is het mogelijk zonder admin login op beveiligde pagina's te komen. (via http://www.gnucitizen.org...-pwnin-the-bt-home-hub-4/)

Wat ik nodig heb is de bron van de firewall pagina's, of tenminste wat er gestuurd wordt via POST en GET als iemand zijn firewall uit zet.
Account toevoegen met admin rechten is ook handig, maar niet belangrijk voor mij, omdat ik gewoon van de firewall af wil.

Heeft iemand te standaard 780WL en kan diegene een paar van die pagina's opvragen en de bron sturen? :)

• johnkeates
Ben zelf al een stapje dichterbij, heb gewoon de firewall pagina waar ik de status kon lezen geript..
Eerst wat gezeur met de javascripts, dus die ook maar meteen gedownload.. Even action= prefixen met http://192.168.1.254 en suffixen met // en tadaa: Geen firewall.

Log:
Mar 30 04:23:52 FIREWALL level changed to Disabled.

Mar 30 04:23:51 FIREWALL event (1 of 62): modified rules

Mar 30 04:23:51 FIREWALL event (1 of 1): deleted rules

Als het nou eens zo makkelijk was met die @#$ gebruikersbheer module... Voor geinteresseerden kan ik de html/js bestanden sturen of posten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik heb hier wel een standaard 780WL liggen (niet-KPN), originele Thomson-branded ding.

PM/mail maar als je daarop wilt, kan eventueel m wel even 'online' zetten (zodat je door de webinterface kan bladeren en kan kloten)

• johnkeates
Ik zal mogen even wat tijd vrijmaken om uit te zoeken wat ik moet weten om een admin user te maken, gister gerommeld en firewall op bijna uit gezet (helemaal uit kan alleen via CLI / Admin).. Nu nog een admin user. Het enige probleem waar ik nog mee zit is de role. Ik zie in de user.ini alleen als roles KPNUser en upload. Verder niks... Weet ook niet of het zo mogelijk is om lijst van roles te kijgen. Ik pm/post/mail nog wel, alvast bedankt. :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

johnkeates schreef op zondag 30 maart 2008 @ 04:34:
Ik ben op zoek naar de configuratie pagina urls van de Speedtouch 780WL die geleverd wordt als experiabox. Omdat kpn de configuratie van o.a. de firewall en intrusion detection geblokkeerd heeft kan ik 99% van mijn udp applicaties niet meer fatsoenlijk draaien. Bovendien werkt multicast op het LAN niet, en is ICMP volledig van de baan met LAN<->WAN. Omdat kpn de cli niet toestaat met admin rechten (het wachtwoord en de gebruikersnaam worden niet beschikbaar gesteld) zal alles via de web GUI moeten. Door de simpele A-to-C bypass (B overslaan, a.k.a. auth) of dubbele slash is het mogelijk zonder admin login op beveiligde pagina's te komen. (via http://www.gnucitizen.org...-pwnin-the-bt-home-hub-4/)

Wat ik nodig heb is de bron van de firewall pagina's, of tenminste wat er gestuurd wordt via POST en GET als iemand zijn firewall uit zet.
Account toevoegen met admin rechten is ook handig, maar niet belangrijk voor mij, omdat ik gewoon van de firewall af wil.

Heeft iemand te standaard 780WL en kan diegene een paar van die pagina's opvragen en de bron sturen? :)
Kun je hem niet invriezen?
Veel flash chips gaan daarmee terug naar default.

Dan gweoon je eigen settings erop knallen... ;).

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Boudewijn schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:23:
[...]

Kun je hem niet invriezen?
Veel flash chips gaan daarmee terug naar default.

Dan gweoon je eigen settings erop knallen... ;).
Het is een custom firmware, niet custom settings. Dan zou een reset ook voldoende moeten zijn he ;)
Wat er niet is, kun je ook niet zichtbaar maken.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1