Lege regel bij enter naar de volgende regel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Misschien een hele brakke topic titel maar weet het niet anders te omschrijven.

Wat ik steeds vaker merk (zo vaak dat het gaat irriteren) bij o.a. Office Word 2003 en Outlook Express en Outlook Web Access en zelfs het oude vertrouwde kladblok is dat als je een regel hebt getypt en de druk enter om maar de volgende (direct daaronder) regel te gaan houd hij die regel leeg en gaat nog een regel lager.

Als ik dus iets typ ziet het er zo uit

XXXXX

XXXXX

XXXXX

XXXXX

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

i.p.v.

XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX

Als ik dan naar die lege regel wil gaan d.m.v puiltjes toets of backspace lukt dat niet en slaat hij die over.

Meestal plak ik de hele tekst ff in kladblok en dan weer terug naar de tekstverwerker om zo de lege regels weg te halen maar dat is zeer omslachtig.

Het lukt wel wanneer ik naar de volgende regel wil gaan en [Shift+Enter] druk, maar dat is lastig om steeds te doen.

Wat mij opvalt is dat het vaak gebeurt als ik een tekst typ en daar en stuk tekst tussen plak van een andere pagina of ander document.

Iemand enig idee hoe ik dit kan weg halen...?

Reuze bedankt _/-\o_

Misschien heel offtopic maar: Weet iemand hoe ik het symbool met R en P met rondje eromheen kan maken net zoals © van copyright...?

[ Voor 11% gewijzigd door crack_en_hack op 29-03-2008 22:26 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Omdat er wellicht iets met <br> gedaan wordt ipv reguliere <enter>.

Doe dan ook Shift-enter in het vervolg ;)

Ohw. Wat je ook doen kan is notepad.exe openhebben, daar eerst je text in plakken om vervolgens opnieuw te kopieren en dan opnieuw te plakken in je gewenste applicatie! Werkt als een tiet, en haalt al die tags weg die je bedoeld.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 29-03-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Je kunt het veranderen door het stuk tekst te selecteren, rechts klikken, alinea en daar dan een beetje rondkijken :).(Weet namelijk niet precies hoe het heet.... Maar dat voorbeeld onderaan moet duidelijk genoeg zijn).

[ Voor 32% gewijzigd door ibmos2warp op 29-03-2008 22:25 ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nederlands toetsenbord of zo? Daar zitten wel meer van dit soort problemen op, zoals de accenten en trema's. Kijk verder eens in je paragraafinstellingen in Word, en laat alle codes zien en kijk of er echt twee enters staan, of maar eentje met een stuk lege ruimte. Indien dat laatste, dan moet je in de paragraafinstelling de ruimte tussen paragrafen op 0 zetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-04 15:35
Is het bij word niet gewoon tekst selecteren --> opmaak --> alinea en dan regelafstand op enkel zetten, dan zou hij het moeten doen. Dit werkt waarschijnlijk ook wel voor de andere office producten van microsoft.
Als je tekst van een andere bron ofzo wilt kopiëren is het misschien makkelijker om gewoon de hele opmaak te wissen (opmaak-->'opmaakproefielen en opmaak' --> opmaak wissen, wat bij mij in de rechter kolom komt te staan) en dan je eigen opmaak in te stellen

[ Voor 38% gewijzigd door daboemann op 29-03-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik ga het eens proberen in word :)

Ik dacht dat het iets in Windows is omdat ik het ook heb bij Outlook Express en Outlook Web Access en zelfs kladblok.

Helemaal vreemd is, is dat het soms wel en soms niet is.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-04 15:35
crack_en_hack schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:31:
Ik ga het eens proberen in word :)

Ik dacht dat het iets in Windows is omdat ik het ook heb bij Outlook Express en Outlook Web Access en zelfs kladblok.

Helemaal vreemd is, is dat het soms wel en soms niet is.
Dat ligt dan waarschijnlijk aan de opmaak van de tekst die je gekopiëerd hebt. Op websites of voor sommige documenten vinden ze blijkbaar fijn om regelafstand anderhalf ofzo te hebben. Kun je aantekeningen enzo tussen de regels door schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Lege regel bij enter naar de volgende regel
Enter = nieuwe alinea, niet enter = nieuwe regel. De rest regel je door de juiste opmaakprofielen te gebruiken.

Maar goed, dit is gister nog besproken ;)
Outlook 2003:Permanent extra Line breaks verwijderen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1