Ervaring met Denon avr-3808

Pagina: 1
Acties:

• littleisbetter
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik heb sinds kort een nieuwe denon avr-3808 deze vindt ik echter te schel in het hoog waardoor de ssss en tjj en sccch klanken te veel aanwezig zijn en gaan irriteren.
Graag zou ik van iemand willen weten of dit een bekend probleem is of een mogelijke oorzaak.

Zelf zit ik er aan te denken om hem te laten repareren maar wil niet voor Jan met de ko..... staan in de winkel omdat zij het niet horen.

Mijn boxen zijn kef Q11 en hiervoor had ik met dezelfde randapparatuur en boxen en een Denon AVR-3802 geen enkel probleem.

Peter

Verwijderd

Ja ik heb ook een denon Avr 3808 en ik krijg 'm ook maar niet goed ingesteld. De Audessey heeft geen bass-weergave, dus ben ik maar manueel begonnen. Ik denk dat ie wel goed te krijgen is maar dat er gewoon veel te veel instelmogelijkheden zijn.
Ik heb 'm samen met de canton chrono 509.
Met de hoge tonen heb ik echter geen probleem.
Het probleem bij mij is dat ik graag een warm muzikaal geluid heb. Als ik alles dan zo instel vind ik de laagweergave veel te drukkend. Maar ik denk eerder dat het aan de speakers ligt omdat deze maar een 35 cm van de achterwand staan, en ik heb de bassreflex aan de achterzijde

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
@ RobinOO: Als je een warm, muzikaal geluid wil, zit je met de Denon receivers niet goed. Denon staat al jaren bekend om een strak, enigzins koud en analytisch karakter.

@TS: Probeer hem eens handmatig in te stellen. Wat zijn je andere speakers? heb je een sub eraan hangen? Probeer zo veel mogelijk eerst handmatig in te stellen. Wanneer je dan alles in gesteld hebt, en het dan nog niet goed klinkt, wordt het voor anderen makkelijker om suggesties voor te stellen.

In princiepe is de Denon + Kef combo erg goed, vind ik dan. Deze set zal altijd wel een beetje aan de koude kant zitten, omdat zowel KEF als Denon niet erg warm klinken.

Verwijderd

Rmanen schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:40:
@ RobinOO: Als je een warm, muzikaal geluid wil, zit je met de Denon receivers niet goed. Denon staat al jaren bekend om een strak, enigzins koud en analytisch karakter.

@TS: Probeer hem eens handmatig in te stellen. Wat zijn je andere speakers? heb je een sub eraan hangen? Probeer zo veel mogelijk eerst handmatig in te stellen. Wanneer je dan alles in gesteld hebt, en het dan nog niet goed klinkt, wordt het voor anderen makkelijker om suggesties voor te stellen.

In princiepe is de Denon + Kef combo erg goed, vind ik dan. Deze set zal altijd wel een beetje aan de koude kant zitten, omdat zowel KEF als Denon niet erg warm klinken.
Ik weet wel dat de denon op zich niet zo warm klinkt, maar ik krijg 'm wel zo ingesteld. Zeker met de canton speakers. Alleen die drukkende laagweergave vind ik dan weer iets te!, maar ja, we kunnen niet alles hebben. Want met film vind ik het juist wel perfect dat ie zo strak klinkt. Ach ja :)

• littleisbetter
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Maar hebben jullie ook last van dat schelle overheersende tsss en sss geluiden.

Peter.

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb dan wel geen 3808 maar de 4308 die ik heb zou volgens mij hetzelfde geluid moeten produceren. Deze i.c.m. audiovector produceert zeker wel een erg mooi geluid en niet overdreven koud vind ik. Bij mij werd het geluid wel wat voller/warmer na het installeren van een setje Nordost kabels.

Non taken

• mac1987
  • Laatst online: 10-02 03:17
Dat je geen bas meer hebt kan kloppen. Het is een bekend foutje in sommige Audyssey systemen dat de subwoofer te zacht ingesteld wordt. Je kan dan de rest van de instellingen laten staan en de subwoofer een paar dB harder zetten.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde meegemaakt in de Automatische modus. heb de bas zelf maar handmatig ingesteld en nu is het al wat beter. Ik heb er overigens een wat ondermaatse zet aanhangen: KEF 2005.1

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een AVR-3808 i.c.m. MS Avant 309i sub, 905i center, 906i fronts. Geen problemen met het hoge bereik. Wat in mijn specifieke geval lastig is, is om de bass een beetje goed uit de subwoofer te krijgen bij laag volume. Bij laag volume hoor ik hem niet (de bass uit de fronts wel), zet ik het volume wat harder, dan hoor ik de sub wel, maar dan dender ik de kamer uit. Ik heb de sub wel 2dB meer gegeven, anders hoor ik hem niet bij normaal volume. Maar als ik het volume maar iets harder zet dan is het categorie aardbeving. De crossover staat op de receiver en sub op 80Hz ingesteld.

[ Voor 19% gewijzigd door ari3 op 07-04-2008 18:30 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• mac1987
Dit heeft denk ik te maken met het niet lineaire gehoor van een mens. We zijn gewend de diepe zware bas van een subwoofer te 'voelen' en bij een laag volume mis je dat opeens.
Ook is de gehoordrempel (minimaal geluidsniveau waarop we iets ook echt horen) voor lage tonen hoger. Waar je dus bij middentonen bij lage volumes nog alles hoort is het bij een lineaire versterker normaal dat je op laag volume de sub opeens niet meer hoort.

Gehoordrempel (bron: wikipedia)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Gehoordrempel.png

Als we naar bovenstaande grafiek kijken zien we dat een toon van 50 hertz (normaal voor een subwoofer met redelijk formaat overige speakers en bijbehorende crossover instelling) al een minimaal geluidsniveau van rond de 42dB moet hebben om door ons gehoor waargenomen te worden. Een toon van 4000 hertz wordt echter al bij minder dan 1 dB waargenomen.

[ Voor 24% gewijzigd door mac1987 op 07-04-2008 23:49 ]

• ari3
  • Niet online
Ik mis een aantal basis functies bij het afspelen van bestanden vanaf een media-server. Ik kan prima een bestand selecteren om te af te spelen en met de cursor het volgende/vorige bestand afspelen. Het lukt me alleen niet een bestand in een andere map te selecteren als ik eenmaal een bestand gekozen heb.

Mijn vragen zijn eigenlijk:
- Hoe kun je mappen browsen tijdens het afspelen? Ik kan niet terug met de cursor toetsen tijdens het afspelen. Wel lijkt hij weer terug te gaan naar de root-directory maar dan kan ik niet verder navigeren en lijkt hij 10 seconden te hangen.
- Mischien moet je eerst stoppen met afspelen om weer te kunnen selecteren? Maar hoe stop je het afspelen? In de handleiding staat dat je <enter> pauzeert, over stoppen wordt niet gesproken?

Weet iemand hoe het werkt? Vooralsnog werkt het niet erg intuïtief.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

heeft iemand al ervaring met de multi-room mogelijkheden van de AVR 3808?

• Metro2002
  • Laatst online: 16:40

Metro2002

Memento mori

Heb zelf de Denon AVR 1907 en die klinkt ook wel redelijk fel in het hoog, nogal een tegenstelling tot de stereo versterkers van Denon die juist heel erg warm klinken.

Laat er eens iemand anders naar luisteren, kijken of die ook het verschil hoort.

Verwijderd

heb je de set van te voren wel beluisterd?Ik bedoel,het klinkt mij eerder als een mismatch.En kef staan volgens mij ook niet bekend als echt super verfijnd,in het hoog.

Maar ik zie dat je een 3802 hebt gehad.....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 17:56 ]

Verwijderd

Nu heb ik geen ervaring met Denon versterkers/receivers maar ik dacht dat dit merk een warme klank had? Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe receiver en de 3808 staat hoog op het verlanglijstje. Ik ben nu in bezit van een JBL Northridge luidspreker set die al vrij warm is en dan icm een warme klank van een receiver lijkt me dan weer een beetje te worden.
Verder mensen nog ervaring met de Denon-JBL combinatie?

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Denon klinkt niet echt warm vind ik, dat is Marantz.

• mac1987
De oudere Denon stereoversterkers klonken inderdaad redelijk warm. De laatste jaren is Denon echter wat neutraler geworden. Het hangt echter nog wel af van welke lijn (stereo of surround, budget of toprange) je kiest.
Marantz is iets warmer, maar tot op zekere hoogte hetzelfde verhaal. Ik heb ooit voor een stereoversterker gekeken en toen vond ik de PM4001 veeeeeel te warm en wollig.
Ik heb laatst een nieuwe surroundreceiver gekocht en de SR-8001 beviel wel weer.
Ik denk echter dat een AVR-3808 prima samengaat met JBL, maar je zult altijd nog moeten gaan luisteren voor de zekerheid. Je zit immers niet in de prijsklasse dat je nog genoegen neemt met een 'redelijke' combinatie. Je wilt neem ik aan nu gewoon en passende combinatie.

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Om met de deur in huis te vallen. Is deze receiver het extra geld waard te opzichte van de 2808. gaat het puur om vermogen of heeft deze receiver echte voordelen?

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Dan moet je deze vergelijking ff checken :)

http://www.denon.co.uk/si...351&vPidN[0]=339&check=1#

Systeem | Strava

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Die vergelijking had ik al gemaakt natuurlijk. 8)7
Waar het mij om gaat. zijn al die extra functies en aansluiting in een normale situatie qua
TV/HDfilms/muziek het geld waard. Haal ik daar voordeel uit. Is er een bepaalde eigenschap die die de meerprijs echt de moeite waard maakt. Dat moeten gebruikers van de 3808 toch kunnen aangeven? Waarom hebben ze nu juist voor de 3808 gekozen en niet voor de 2808? Wat is de reden?

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ow dat had ik niet gedacht. Dat is toch typisch iets wat je voor jezelf bepaald.

Systeem | Strava

Verwijderd

Falcon2107 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:55:
Om met de deur in huis te vallen. Is deze receiver het extra geld waard te opzichte van de 2808. gaat het puur om vermogen of heeft deze receiver echte voordelen?
Ik vond het aantal HDMI-aansluitingen op de 2808 wat aan de lage kant. Naast aansluitingen en vermogen blijkt er ook nog wel enig verschil te zitten in de kwaliteit van de eindversterker. Vergelijk de (beperkte) meetresultaten in
http://www.stereoplay.de/...p_0208_Denon2808_test.pdf
en http://www.stereoplay.de/...188/stp1107AVReceiver.pdf , die wat gunstiger uitpakken voor de 3808. De conclusie in het artikel luidt ook dat de hifi-liefhebber beter de 3808 kan kopen. Nu neem ik die conclusies meestal wel met een flinke korrel zout, maar gezien de meetresultaten zou het misschien wel een hoorbaar verschil kunnen zijn.

Voor de netwerkstreamingfuncties zou ik trouwens niet de 3808 nemen, de interface zit onhandig in elkaar en reageert traag. Als je bijvoorbeeld al van plan was blu-ray te gaan kijken kun je beter een PS3 kopen en daarvan de streamingmogelijkheden gebruiken.

Verwijderd

mac1987 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:14:
De oudere Denon stereoversterkers klonken inderdaad redelijk warm. De laatste jaren is Denon echter wat neutraler geworden. Het hangt echter nog wel af van welke lijn (stereo of surround, budget of toprange) je kiest.
Marantz is iets warmer, maar tot op zekere hoogte hetzelfde verhaal. Ik heb ooit voor een stereoversterker gekeken en toen vond ik de PM4001 veeeeeel te warm en wollig.
Ik heb laatst een nieuwe surroundreceiver gekocht en de SR-8001 beviel wel weer.
Ik denk echter dat een AVR-3808 prima samengaat met JBL, maar je zult altijd nog moeten gaan luisteren voor de zekerheid. Je zit immers niet in de prijsklasse dat je nog genoegen neemt met een 'redelijke' combinatie. Je wilt neem ik aan nu gewoon en passende combinatie.
Neutraal zou denk ik prima samengaan met mijn luidspreker set. Warm vind ik opzich geen probleem, wollig is not done. Luisteren voor aankoop doe ik zeker nog wel, alle informatie die ik nu kan vergaren is natuurlijk mooi meegenomen. Ik wil ook nog een Onkyo 905 in mijn vergelijk meenemen omdat dit ook een zeer compleet apparaat is met oog op de toekomst. In deze prijsklasse wil dan ook wel even klaar zijn na aanschaf. Prijzen van de 3808 verschillen wel aardig als ik kieskeurig moet geloven...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:14:
[...]

Prijzen van de 3808 verschillen wel aardig als ik kieskeurig moet geloven...
De Nederlandse importeur van Denon vraagt inderdaad heel wat meer dan de Duitse importeur.
Pagina: 1