• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
bron: de hoekse krant

Spektakel op Hoekse strand

Op zondag 30 maart aanstaande organiseert de ANVT een recreatief 4 X 4 evenement op het strand van Hoek van
Holland.
Van 10.00 tot 16.00 uur kunnen berijders van terreinwagens en SUV’s hun vaardigheden testen op een lang
parcours dat speciaal voor deze gelegenheid op het strand wordt uitgezet. Hindernissen in het parcours worden
opgebouwd door tijdelijke zandverplaatsingen.
De route kent verschillende gradaties in zwaarte en is zowel geschikt voor echte 4x4 voertuigen als voor SUV’s.
Het is een recreatief evenement waarbij het niet om snelheid gaat, maar om behendigheid en voertuigbeheersing. De
maximale snelheid op het hele parcours is 5 km/uur.
Tijdens het evenement kan het publiek een aantal “Parijs-Dakar voertuigen” bezichtigen dat langs het
parcours staat opgesteld. Van 16.00 – 16.30 uur geven deze voertuigen een demonstratie op het parcours.
Voor de deelnemende auto’s wordt op het strand voor Beachclub Royal een parkeerterrein aangelegd. Het
parcours is alleen bereikbaar via dit parkeerterrein.
Toegangsprijs evenement: € 25,-- per terreinwagen. Leden van de ANVT en het publiek hebben gratis toegang.
De ANVT (Algemene Nederlandse Vereniging van Terreinvoertuigen) is een vereniging van berijders van
terreinvoertuigen die hun terreinauto naast normaal gebruik op de weg ook in moeilijk begaanbaar terrein optimaal willen
benutten. De ANVT is opgericht in1979 en is de langst bestaande 4x4 vereniging in Nederland. Ongeveer 450
enthousiast berijders van terreinvoertuigen zijn inmiddels lid.
Meer informatie over de maandelijkse evenementen is te vinden op de website: www.anvt.nl
De organisatie is mogelijk gemaakt door de strandpaviljoens Beachclub Royal, Caribean Beach Cafe, De Noorderpier en
de Deelgemeente Hoek van Holland.
Vrachtwagens, landbouwvoertuigen, quads of motoren worden niet toegelaten. Kleine trucks tot het formaat Unimogs
zijn wel toegestaan. Alle deelnemende voertuigen dienen APK gekeurd te zijn en te voldoen aan de wegenverkeerswet.
De chauffeurs moeten in het bezit zijn van alle benodigde, geldige papieren. Hier wordt op gecontroleerd.
De ANVT heeft zorg voor het milieu hoog in het vaandel staan: er worden daarom geen auto’s toegelaten die veel
lawaai maken, olie lekken of overmatig roken.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ga er zoiezo (met mijn eos 350d en kitlens) rond 11/12uur even een kijkje nemen misschien dat er meer mensen zijn met dezelfde interesse. Bezoekers kunnen behoorlijk dicht bij het spektakel aanwezig zijn.

ps. modje: wist niet waar ik dit anders moest plaatsen, dus indien nodig, zou ik het op prijs stellen als het topic verplaatst werd

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:48

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

topic staat hier volgens mij best ok.
Leuk dat je het hier post, misschien dat sommigen hier nog wel even komen kijken, voor mij is het wat ver :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien leuk om een algemeen topic hiervoor aan te maken, waar mensen hun tips kunnen posten? Eventueel met of zonder datum?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Er was volgens mij al een topic over... dacht ik tenminste ergens gezien te hebben. Events en andere interessante dingen melden, maar ik heb em de laatste tijd niet meer voorbij zien komen.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 22:48
Falcon schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:49:
Misschien leuk om een algemeen topic hiervoor aan te maken, waar mensen hun tips kunnen posten? Eventueel met of zonder datum?
Elk weekend op de maasvlakte, en verder staan hier veel door clubs georganiseerde dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door MewBie op 31-03-2008 20:19 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Ik denk dat Falcon algemene tips bedoelde en niet speciaal 4x4 events. Best een goed idee een "het grote fototip topic"

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1