Toon posts:

probleem met Sapphire HD2600XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een probleem. Ik heb vandaag een Sapphire HD2600XT binnengekregen ( de AGP versie ).
Nu heb ik mijn oude videokaart eruit gehaald en deze erin gedaan.
Nu zag ik dat de stroom toevoer een andere connector vereist op deze kaart. Ik heb dus de kabel die erbij zat gebruikt.

Nu heb ik de kaart geinstalleerd in windows en hij werkt. Echter als ik call of duty opstart en ik ga een server in dan geeft hij 10 frames en na 10 seconden valt het beeld op me TFT ook weg.
Kan dit een teken zijn dat de kaart te weinig stroom krijgt om een game weer te geven? Hij werkt namelijk wel gewoon in windows zelf.

Ik heb een Forton voeding van 400watt erin zitten.
( de stroom-aansluiting op de videokaart is nieuw dus die heb ik niet op me voeding zitten, vandaar dat ik de meegeleverde kabel heb gebruikt ).

het systeem is voor de rest.

Processor: Amd Athlon X2 4200+
Moederbord: Asus A8V-deluxe
Geluidskaart: Creative x-fi extreme music
Videokaart: Sapphire HD2600XT
Harde Schijven: Maxtor 300 GB
Maxtor 200 GB
Western Digital 40 GB
Cd-Drives: 2x

Lijkt mij sterk dat een voeding van 400 watt te zwak is. Maar mischien weten jullie dit wat beter?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:57:
Nu heb ik de kaart geinstalleerd in windows en hij werkt. Echter als ik call of duty opstart en ik ga een server in dan geeft hij 10 frames en na 10 seconden valt het beeld op me TFT ook weg.
Is de computer dan ook vastgelopen en moet je rebooten?

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?
En kun je een scan for artifacts doen met atitool en op de temperatuur letten misschien wordt de GPU wel veel te warm. ;)
En de voeding zou inderdaad het probleem niet mogen veroorzaken. Als je de voeding toch niet vertrouwd meet dan de 12 Volt lijn onder full load en idle met een multimeter als je deze niet hebt kun je Speedfan of Everest proberen. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:00:
[...]

Is de computer dan ook vastgelopen en moet je rebooten?
yep een reboot.
Ik heb nu echter 2 harde schijfen losgekoppeld en nu gaf hij het probleem niet in cod4.
heb gewoon kunnen spelen.

Vrees toch dat de voeding lastig loopt te doen.

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 16:49
mischien heb je bij je voeding maar 1 12 volt lijn gebruikt mischien moet je een andere of 2 gebruiken als ik het goed begruip heb je zon verloopstekkertje van 2 keer molex naar 6 pin pci-e stekker. dus dan doe je 1 molex op lijn 1 en de andere molex op lijn 2

Verwijderd

Topicstarter
jij bedoelt deze?

Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/molex-to-pci-express-2.jpg

Ik zo'n soort kabel erbij gekregen alleen dan met 1 molex. Dus niet met 2.
Pagina: 1