Toon posts:

Sweex wireless PCI card wel in w2k, niet in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overgegaan van windows 2000 naar Windows XP.

Mijn Sweex wireless PCI CARD 11G (LC700030) heb ik zonder problemen geinstalleerd op mijn w2k machine, en dit heeft altijd goed gewerkt.

Nu heb ik op een nieuwe harddisk XP geinstalleerd en dezelfde PCI Card 11g doet niets ?

In hardware staat de netwerkadapter keurig, in de eigenschappen staat dat dit apparaat correct werkt maar de kaart doet niets, geen lampje gaat er branden.

switch ik de XP harddisk weer om met de W2K harddisk werkt alles weer normaal.
driver update heb ik gedaan.
geen IRQ of andere conflicten.
wireless zero gedoe uitgezet en met sweex tooltje (RAlink) geprobeerd, geen resultaat.

alles weer terug, niks, nada.

ben ik iets vergeten, moet ik de wireless card ergens nog aan zetten ?

Verwijderd

Topicstarter
niemand dit soort ervaringen eerder gehad ?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 10:22
Hoe zit het met de installatie procedure? Ik heb ook ooit een wifi kaartje gehad wat het wel deed onder w2k maar niet onder XP. Bleek de installatie procedure verkeerd te zijn. Onder w2k moest ik het kaartje eerst inbouwen en vervolgens de driver installeren.
Onder XP was dit precies omgekeerd. Eerst de driver installeren en vervolgens de kaart inbouwen 8)7

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• koekhapperr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-03 22:52
Probeer de nieuwste ralink drivers eens.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ChojinZ schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:50:
Hoe zit het met de installatie procedure? Ik heb ook ooit een wifi kaartje gehad wat het wel deed onder w2k maar niet onder XP. Bleek de installatie procedure verkeerd te zijn. Onder w2k moest ik het kaartje eerst inbouwen en vervolgens de driver installeren.
Onder XP was dit precies omgekeerd. Eerst de driver installeren en vervolgens de kaart inbouwen 8)7
Ah, dus dat flikt sweex niet alleen met zijn webcams maar ook met andere kaarten. Koekebakkers |:(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
heb je de recentste driver?

Verwijderd

Topicstarter
ChojinZ schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:50:
top !
ga ik proberen !!

Verwijderd

Topicstarter
helaas,

ook een andere installatie procedure heeft niet geholpen.

inmiddels 3 verschillende PCI sloten geprobeerd, niets helpt.

Hardware wordt keurig herkent, apparaat werkt correct.

alleen blijven de LEDs op het kaartje niets doen onder XP, ook als ik het config tooltje van Ralink gebruik gaat er niet 1 LED knipperen, het kaartje zwijgt in alle talen.

Switch ik terug naar harde schijf met W2K in dezelfde PC werk alles voortreffelijk ?????????

Ik denk er over om een USB adaptertje te kopen...................... als laatste redmiddel.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-03 09:31
bij mij werkte het ook niet onder XP. wat ik deed was het volgende:

netwerkkaart gewoon aangesloten. drivers van cd geinstalleerd: werkte niet. toen bij device manager the hardware weer verwijder (ethernet controller) en toen add hardware gedaan. toen gezocht op de CD en pakte hij een paar drivers die niet digitaal ondertekend waren ofzo. de XP versie gepakt en die geinstalleerd. toen oude programma verwijderd en het werkte. :9

Facts don't care about your feelings

Pagina: 1