Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Visual Basic] inputfile naam laten zien

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views

• DeX-nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 09:23
Hallo,

in het kort:
Hoe moet ik in een Visual Basic script de naam van de input weergeven (rechtermuisknop op een txt file bijvoorbeeld en dan open met.. en dan mijn visual basic script). Is daar een variabel voor?

Het langere verhaal:
Ik wil graag een programmatje maken dat je een bestand kunt openen en dat dan de bestandsnaam in een invul vakje staat en dat je er een categorie voor kunt zetten via een dropdown menu en de naam van het bestand kunt veranderen via dat invulvakje. Na dat dat gebeurd is, moet het bestand gekopieerd worden.
Heb in de bijlage al de visual basic layout gemaakt om een idee te geven wat ik precies wil.
De naam van het originele bestand is in het voorbeeld in de bijlage is "naam van input bestand.txt" en zal veranderen als ik op de knop "Do it" druk in "{{cat2}}naam van input bestand.txt"

wat meer info:
* Categorie dropdown menu is voor ingesteld en hoeft ergens vandaan te komen (statisch in de vb dus)
* "naam van input bestand.txt" tekst boxje is een variabel van het bestand waarmee je het vb script opent.
* De directory waar het hernoemde bestand heen gekopieerd moet worden kan ook statisch vastgelegd worden.

Mijn vraag is dus eigenlijk alleen de aller bovenste vraag maar als iemand me kan helpen met de rest van het verhaal zou dat fantastisch zijn! Hoeft overigens niet volledig in Visual basic gemaakt te worden. alleen de gebruikers input. de rest mag volledig in een batch gemaakt zijn (wat ik zelf volledig beheers).

bijlage:
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/9929/55783261mn0.th.png

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
Dit is een script-request, en dat laten we hier niet toe.
Hier in PRG gaat het over zelf programmeren. Laat dus eens zien wat je zelf al hebt, waar je tegenaan loopt , etc.... Zie hiervoor ook onze Quickstart.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.