Ik sinds een tijdje met een vaag probleem dat ik hopelijk hier duidelijk genoeg kan omschrijven 
Ik heb een 500GB SATA disk toegevoegd aan m'n Debian (2.6.18 / 2.6.15.2) systeem dat verder 3 PATA disks heeft.
De SATA disk werkt prima met een partitie met een ext3 filesystem.
Diverse partities op de PATA disks vormen samen een logical volume. Werkt ook al tijden prima.
Als ik echter op een andere partitie op de SATA disk een Physical Volume aanmaak en deze toevoeg aan de Volume Group and Logical Volume dan gaat dat in eerste instantie goed, maar na elke reboot is de Logical Volume unavailable:
Wat kan dit probleem veroorzaken en hoe is het op te lossen?
Ik heb een 500GB SATA disk toegevoegd aan m'n Debian (2.6.18 / 2.6.15.2) systeem dat verder 3 PATA disks heeft.
De SATA disk werkt prima met een partitie met een ext3 filesystem.
Diverse partities op de PATA disks vormen samen een logical volume. Werkt ook al tijden prima.
Als ik echter op een andere partitie op de SATA disk een Physical Volume aanmaak en deze toevoeg aan de Volume Group and Logical Volume dan gaat dat in eerste instantie goed, maar na elke reboot is de Logical Volume unavailable:
Op zich is het vrij eenvoudig te verhelpen met:pvr:~# lvdisplay
--- Logical volume ---
LV Name /dev/content_volume_group/content_logical_volume
VG Name content_volume_group
LV UUID M3ajgm-ievh-mTaf-Kwdx-GgZ4-KHdK-vIOYVz
LV Write Access read/write
LV Status NOT available
LV Size 596.12 GB
Current LE 152606
Segments 4
Allocation inherit
Read ahead sectors 0
Maar dit is nogal irritant omdat het systeem niet meer automatisch kan doorbooten.pvr:~# lvchange -ay content_volume_group
Wat kan dit probleem veroorzaken en hoe is het op te lossen?