Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spam-filter blokkeert alle inkomende emails

Pagina: 1
Acties:

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Nadat ik vandaag mijn emails (normaal gesproken 98-99% Spam) controleerde met Mailwasher, bleken alle emails door ORDB.org als blacklisted te worden aangegeven.

Nu is ordb.org al sinds december 2006 niet meer actief als blacklist voor spam, dus vond ik deze melding vreemd voorkomen. Via Google kwam de volgende link naar voren. Hierin wordt melding gemaakt, dat de ORDB-blacklist alle IP-adressen heeft geblokkeerd. Dit heeft natuurlijk tot gevolg dat alle inkomende emails geblokkeerd worden.

Voor automatische filters die nog gebruik maken van de ordb-blacklist (meestal als default) kan dit grote gevolgen hebben, wanneer alles verwijderd wordt.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is inderdaad al vaker langsgekomen, zie ook:
DNS Blacklists instellen in mail server
ordb.org is uit de lucht
De maatregel is bedoeld om mensen nu eindelijk te laten inzien dat ze ordb.org niet meer kunnen gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.