Toon posts:

Livebox met sitecom broadband router 54G

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel internet afgezocht en van alles geprobeerd. maar het lukt me niet om draadloos internet te krijgen met een laptop en computer via de sitecom router die aangesloten is op een livebox,

ik heb
*Orange(wanadoo livebox)
*Sitecom wireless network broadband router 54G (WL-535 v1 003)
*2 computers (1 is bekabeld naar de livebox en werkt, de ander moet draadloos via usb-dongle)
*HP laptop
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik heb bijvoorbeeld gelezen dat ik de livebox niet moest aansluiten met de router. De router aanzetten en zorgen dat je computer via de usb-dongle vebinding maakt met de router. en dan pas aansluiten met de livebox.

en dat ik de DHCP van de router uit moet schakelen, waar???

en dat ik iets moet instellen met ip-adressen in de router en in de livebox.. waar hoe en wat???

en op het ene forum lees ik dat de LAN kabel uit de livebox op de WAN-poort van de router moet worden aangesloten, en op het andere forum zeggen ze op 1 van de LAN-poorten van de router.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hoe het moet worden:

-op de rode poort van de livebox is 1 computer aangesloten met een LAN-kabel (werkt 100%)
-dan op de gele LAN-poort de sitecom router
-dan wil ik een Nintendo Wii via een kabel aansluiten op 1 van de LAN poorten van de router. de Wii zat gewoonlijk op de gele poort van de livebox en werkte 100%
-dan is het de bedoeling dat een laptop draadloos internet krijgt via de router
-en dit moet ook gebeuren met een tweede computer

in de computer heb ik de usb dongle gebruikt en in de laptop zit een ingebouwde draadloos internet kaart.

ik hoop dat iemand mij een duidelijk stappenplan kan geven met wat ik allemaal moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laat maar is al gelukt:)

mvg Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Mooi dat je ook even aangeeft wat de oplossing is. Dat maakt het forum weer een QA rijker. :)
Dank je wel!

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]