Toon posts:

Intel DG965WH defect na flash?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

In mijn (huis, tuin en keuken) server zit een Intel DG965WH moederbord, wat in principe allemaal goed heeft gewerkt tot vandaag. Vandaag heb ik gepoogd een BIOS update van dit moederbord te doen wat mis ging. Het systeem bleef hangen tijdens het flashen (circa 10 á 15 minuten gewacht).

Wat heb ik al geprobeerd:
- Ik heb gepoogd het te herstellen door middel van de batterij te verwijderen en dit terug te plaatsen op het moederbord.
- Ik heb gepoogd het te herstellen door het moederbord in BIOS recovery mode te zetten (door het weghalen van een jumper, het BIOS image naar een CD te branden en daarvan te booten zoals stond beschreven op de Intel website.

Beide oplossingen hebben echter geen resultaat opgeleverd. Iemand nog suggesties, of zal ik het bordje moeten opsturen. (Note: Ik heb gecontroleerd of er een hot-swappable bios op zit, wat niet het geval is.)

Verwijderd

dat word inderdaad opsturen .
Ook zijn er mensen die de ouwe bios chip er uit soldeert en opnieuwe flashen.
De grootste vraag is waarom de bios update?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Je kan ook het hele moederbord naar www.flashbios.org opsturen, die flashen er dan een nieuwe bios voor je op.

http://specs.tweak.to/15535

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 19:43

Royale de Luxe

The limit is out there

Download de bios, installeer deze op een floppy die bootable is. zorg dat je een BATCH file maakt met de commandos erin die nodig zijn om te herflashen zonder je input.

Start het systeem op zonder batterij erin maar wel met de floppy. Als het een beetje goed is zal de floppy zelf beginnen met lezen. Kijk ook eens in de manual of je geen switch/dip moet verzetten voor de recovery procedure!

Hoop dat het werkt. voor mijn oude 955 intel mobo heet het zo gewerkt!!

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?