Een beetje standaard probleem...
Ik heb een aantal nieuwe onderdelen gekocht en vandaag proberen te installeren. Toen ik m'n computer wilde starten, zag ik de CPU koeler en de case-fan (op elkaar aangesloten, aangezien ze allebei van arctic zijn) 1 slag draaien en daarna gebeurde er niets meer. Ook de fan van m'n voeding draait niet. Als ik opnieuw op de aanknop druk, gebeurt er niets. Als ik de stroomkabel eruit trek, een paar seconden wacht en opnieuw erin steek, draaien en koelers weer 1 slag als ik op de aanknop druk.
Mijn specs
Ik heb de hang en opstartproblemen troubleshooter al vrij grondig doorgenomen en sta op het punt m'n moederbord terug te sturen. Omdat ik er geen zin in heb om een week later te horen dat het moederbord het toch doet, vraag ik eerst hier nog even om advies. Alle ideeën zijn welkom!
edit:
Ja, de 4-pins stroomkabel is ook aangesloten
dat willen mensen nog wel eens vergeten...
Volgens mij geldt hetzelfde trouwens voor een videokaart, dan zou toch op z'n minst de fan van de voeding moeten draaien. Ach, ik zal voor de zekerheid beide nog eens proberen. Als ik nog ergens een PCI-e kaartje kan vinden...
Ik heb een aantal nieuwe onderdelen gekocht en vandaag proberen te installeren. Toen ik m'n computer wilde starten, zag ik de CPU koeler en de case-fan (op elkaar aangesloten, aangezien ze allebei van arctic zijn) 1 slag draaien en daarna gebeurde er niets meer. Ook de fan van m'n voeding draait niet. Als ik opnieuw op de aanknop druk, gebeurt er niets. Als ik de stroomkabel eruit trek, een paar seconden wacht en opnieuw erin steek, draaien en koelers weer 1 slag als ik op de aanknop druk.
Mijn specs
- moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3L
- CPU: Intel E2160
- Videokaart: Sapphire Radeon HD3850
- Geheugen: Corsair TWIN2X2048-6400C4
- Voeding: Enhance 350 Watt
- Alles ontkoppeld behalve moederbord/cpu/geheugen: zelfde resultaat
- Ook zonder geheugen: zelfde resultaat
- Ook zonder processor: zelfde resultaat
- Processor opnieuw bevestigd: zelfde resultaat
- Met andere processor: zelfde resultaat
- Met moederbord/cpu/geheugen, aanzetten door pinnetjes kort te sluiten: zelfde resultaat
- Moederbord buiten te kast draaien: zelfde resultaat
- Voeding op een andere computer getest: werkt
Ik heb de hang en opstartproblemen troubleshooter al vrij grondig doorgenomen en sta op het punt m'n moederbord terug te sturen. Omdat ik er geen zin in heb om een week later te horen dat het moederbord het toch doet, vraag ik eerst hier nog even om advies. Alle ideeën zijn welkom!
edit:
Ja, de 4-pins stroomkabel is ook aangesloten
Ja dat dacht ik dus ook. En als ik het goed heb stelt m'n geheugen standaard lossere timings in, zodat ie geen 2.1V nodig heeft.Zonder geheugen moeten (de meeste) moederborden toch ook "iets" doen ? Of vergis ik me nu ? En TS heeft getest ook zonder geheugen.
Volgens mij geldt hetzelfde trouwens voor een videokaart, dan zou toch op z'n minst de fan van de voeding moeten draaien. Ach, ik zal voor de zekerheid beide nog eens proberen. Als ik nog ergens een PCI-e kaartje kan vinden...
[ Voor 15% gewijzigd door Depep op 31-03-2008 11:53 ]