Toon posts:

Via USB naar LAN adaptor een USB harddisk koppelen aan LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 1.884 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo is het mogelijk om een USB harde schijf te koppelen aan een net via een USB to LAN adapter.
zie voor beschrijving http://64.233.183.104/sea...&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl

of dien ik de usb via een printerserver te koppelen aan mijn linksys router.

Ciao,

Roger

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53
Nee.

Printerserver werkt ook niet.

Je moet een schijf met LAN aansluiting kopen, of de schijf aan een PC hangen, en daar delen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je een toelichting geven waarom het niet mogelijk is om een printer server te gebruiken met usb en rj45 aansluitingen. Een Usb printer is toch gelijk aan een usb HD qua communicatie protocol.

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 09:51
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:54:
Kan je een toelichting geven waarom het niet mogelijk is om een printer server te gebruiken met usb en rj45 aansluitingen. Een Usb printer is toch gelijk aan een usb HD qua communicatie protocol.
Het heet niet voor niets een Printerserver, en geen USBserver.
Je kunt wel een NAS-behuizing aanschaffen en daar een S-ATA of IDE harde schijf in doen. Waarschijnlijk kun je er ook nog een USB-hardeschijf bij aansluiten, dat is bij ons in ieder geval wel zo, dan gebruik je hem als server als het ware.

Edit: ik zal die uitleg nog even specificeren, als je een Printserver hebt, kun je die aansluiten op je printen en op je router en dan zit hij op het netwerk. Op je pc moet je dan de printer installeren en dan moet je een poort selecteren waarbij die server staat. Bij het installeren van een USB harde schijf kan dat niet.

[ Voor 20% gewijzigd door de_harde_kern op 29-03-2008 19:03 ]

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De lowlevel techniek is idd dezelfde (USB), maar om een harde schijf aan te spreken heb een fileserver nodig. Om een printer aan te spreken een printserver. De fileservermogelijkheden zitten (bijna) nooit in een printserver, waardoor je die er ook niet voor kunt gebruiken. Een printserver zal namelijk het FS van je schijf al niet uit kunnen lezen, en dit ook nog eens niet kunnen serveren op je netwerk.

De USB-LAN adapter uit de TS is zelfs alleen een host-adapter. Hier MOET een pc aan hangen om hem te kunnen gebruiken, een usb-schijf praat geen tcp/ip.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor jullie input, het is me duidelijk dat dit niet gaat werken en waarom.
Helaas kan je niet alles aan elkaar knopen.

Ik ga kijken voor een draadloze router/switch met de mogelijkheid om een usb HD op aan te sluiten.
Enige suggestie voor merk en type

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is wel de bedoeling dat je zelf enige moeite erin steekt. Als het je allemaal de pet de boven gaat, stel ik voor dat je met dergelijke vragen een Mediamarkt of Mycom binnenstapt.
Het niveau en de manier van dit topic is namelijk niet echt zoals we dat hier graag zien.

Je begint je vraag met 'werkt apparaat X met apparaat A' als vervolgens gemeld word dat het niet gaat werken, reply je met als enige inhoud een PDF link.
Dat nodigt andere niet echt uit actief mee te posten in je topic, het staat nogal arrogant in de zin van : 'ik heb een probleem, lossen jullie dat op?'.

Nogmaals, stap eens een PC zaak in met je vragen en problemen, dan kunnen ze je in 1 keer uitleg geven en het juiste product aanbevelen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.