Toon posts:

[Powerbook G4] Probleem met lezen Leopard installatie DVD*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een powerbook g4 12 inch en er zit tiger op
Nu wil ik leopard erop zetten echter mijn MATSHITA DVD-R UJ-835E pakt geen dual layer dvd's...

Hoe kan ik alsnog leopard erop zetten? Ik heb wel een externe hd op usb

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 16:17
Ehm...waarom pakt die Matshita dat schijfje niet? Of is 'ie soms gebrand :D

Verwijderd

Topicstarter
Blaffeh schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:42:
Ehm...waarom pakt die Matshita dat schijfje niet? Of is 'ie soms gebrand :D
nou als ik een lege dual layer disk erin doe dan spuugt hij hem uit. Volgens mij leest hij geen dl

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Jouw Matshushita snapt niet-gebrandde dual-layers anders prima. Wellicht wil je brander geen dual-layers bakken voor je, maar ik denk dat dat weinig van doen heeft met het installeren van Leopard. Die komt namelijk gewoon op een DVD die jij prima uit kunt lezen, moet je het wel even kopen natuurlijk. Kost je rond de 120 euro :)

Dus: kopen die handel, gelijk je probleem opgelost :)

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 29-03-2008 18:08 ]

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Floor-is schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:07:
Jouw Matshushita snapt niet-gebrandde dual-layers anders prima. Wellicht wil je brander geen dual-layers bakken voor je, maar ik denk dat dat weinig van doen heeft met het installeren van Leopard. Die komt namelijk gewoon op een DVD die jij prima uit kunt lezen, moet je het wel even kopen natuurlijk. Kost je rond de 120 euro :)

Dus: kopen die handel, gelijk je probleem opgelost :)
dus een reeds gebrandde dl disk moet hij kunnen lezen? want ik had dus een lege erin gedaan zonder verder iets te doen maar hij spuugde hem uit

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 16:17
Wat een vaag verhaal is dit. Leg nou eens precies uit wat het probleem is.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 12:55
TS denkt dat de Leopard DVD niet wil starten omdat er ooit eens een DL-DVD is uitgespuugd.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een backup die ik heb gemaakt. Het gaat om een philips dvd+r double layer schrijfje. Hij neemt het schrijfje niet, ook een lege niet. Hij spuugt het schijfje direct uit. Ik neem dus aan dat mijn powermac geen dl ondersteunt

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je PowerMac (PowerBook?) ondersteunt gewoon dual-layer DVD's. Als hij je 'backup' uitspuugt, is of je backup niet goed, of je dvd drive stuk. Waarom gebruik je niet je originele DVD?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 17:42
Bekend probleem met dat type drive: later wil die ook geen originele DVD's meer lezen maar alleen gekopierde (vaker gezien).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ballebek schreef op zondag 30 maart 2008 @ 03:40:
Bekend probleem met dat type drive: later wil die ook geen originele DVD's meer lezen maar alleen gekopierde (vaker gezien).
Bron?

--

TS: neem een legale DVD en dat gaat gewoon werken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:17

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De DVD speler is soms wat kieskeurig met welke DVD's je er in stopt. Van een ander merk werkt het mogelijk wel, alhoewel phiplips niet de minste is.

Of probeer het origineel....

Verwijderd

Topicstarter
Q schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:26:
De DVD speler is soms wat kieskeurig met welke DVD's je er in stopt. Van een ander merk werkt het mogelijk wel, alhoewel phiplips niet de minste is.

Of probeer het origineel....
dat is het probleem. Ik heb een backup gemaakt omdat bij het uitspugen soms de disk beschadigd raakt, het origineel durf ik er dus niet in te doen.
De "zachte sticker" die normaal tegen het frame van de powerbook zit op de plek waar de dvd speler/brander zit heb ik niet meer erop

maar bedankt allemaal voor jullie reacties

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 12:40 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 17:42
Repareer die rommel al een jaar of 10 dus is meer uit ervaring (en hoor het van meerdere reparateurs).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Weet niet of je een andere mac & firewire drive to je beschikking hebt. Maar je kan dan gewoon de installatie dvd op die firewire disk zetten en dan hem via die installeren. Stuk sneller ook.

Of via target mode een andere mac clonen naar je pobo

etc etc

Het kan dus ook zonder die dvd :Y)

Verwijderd

Topicstarter
lowfi schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:59:
Weet niet of je een andere mac & firewire drive to je beschikking hebt. Maar je kan dan gewoon de installatie dvd op die firewire disk zetten en dan hem via die installeren. Stuk sneller ook.

Of via target mode een andere mac clonen naar je pobo

etc etc

Het kan dus ook zonder die dvd :Y)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm mijn tekst hierboven komt er niet in te staan, echter ik heb een externe hd met firewire maar heb de bestanden van de installatie dvd erop gegooid, powerbook herstart maar er gebeurd niets...
Pagina: 1