Toon posts:

Nieuwe HD in laptop start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,

Ik heb een nieuwe HD geplaatst in een laptop [HP nx9005]. Echter start de HD niet. Ik krijg direct de melding te zien: A disk read error occured, Press CTRL+ALT+DEL to restart.

Als ik de XP repair console start dan kan hij de HD wel benaderen. Heb al een fixboot, fixmbr en een chkdsk /r uitgevoerd
Ook de laatste bios versie geeft geen verschil. Iemand nog een idee?

DANK!!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
erbij geplaatst of vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
Vervangen (laptop) de disk start og wel in de oude laptop.

Het enige wat ik nog niet heb gedaan is een nieuwe partitie maken op de nieuwe laptop.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:52
Misschien moet je er een besturingssysteem op zetten? Met een lege hardeschijf kan je laptop niet zo veel.

Verwijderd

Topicstarter
heb een windows installatie gedaan, (repair van degeen die er op zit) tijdens de installatie herstart hij zich en krijg ik oonieuw dezelfde melding.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:55

alm

Misschien handig als je precies vermeld wat je nu gedaan hebt, want het is niet duidelijk of je een nieuwe lege harde schijf hebt geplaatst of een harde schijf hebt overgezet uit een andere computer (dan is het ook wel handig te weten of dat dan hetzelfde type was).

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Toen ik mijn nx7400 opnieuw ging installeren met een normale versie van XP zonder al de HPsoftware moest ik in de bios de SATA native mode op Disable zetten voordat hij hem wilde installeren. Misschien dat dit bij jou ook de oplossing kan bieden

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De MBR zal hoogstwaarschijnlijk gewoon niet fris zijn. Heb je tijdens de Windows setup eerst netjes alle huidige partities weggegooid, zodat je unpartitioned space kreeg van je gehele schijf?
Stropdas schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:05:
Toen ik mijn nx7400 opnieuw ging installeren met een normale versie van XP zonder al de HPsoftware moest ik in de bios de SATA native mode op Disable zetten voordat hij hem wilde installeren. Misschien dat dit bij jou ook de oplossing kan bieden
Een NX9005 heeft geen SATA.

[ Voor 50% gewijzigd door Exorcist op 29-03-2008 18:24 ]

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Ok, dan gaat dat verhaal van mij niet op. Dacht te snel dat hoger nummer nieuwer/beter betekende maar hoeft niet altijd te zijn natuurlijk

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:52
Hoe groot is die hardeschijf eigenlijk? Want ik heb vroeger ook eens problemen gehad met een PII laptop, waar ik een 30GB schijf in wilde plaatsen (bios ondersteunde de schijf niet goed).
Pagina: 1