Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een pagina met een button. wanneer ik op die button klik komt er een popup te voorschijn (popup.php). Nu wil ik gegevens van de originele pagina doorgeven aan de popup.
Ik dacht dit is te doen via sessions.
Zie onderstaande code:
Als ik dit uitvoer, komt de popup te voorschijn, maar ik krijg de foutmelding:
Notice: Undefined index: berichtid in C:\Users\Sander\Desktop\UsbWebserver\Root\popup.php on line 5
Als ik echter de pagina ververs, komt hij wel prima te voorschijn met de juiste gegevens.
Op de pagina popup.php haal ik de variabele op via:
Ikzelf denk dat de session blijft hangen in het geheugen, maar ik weet niet hoe ik dit op kan lossen.
Ik heb al geprobrobeerd met unset($_SESSION[berichtid]); maar ook tevergeefs
Ik heb een pagina met een button. wanneer ik op die button klik komt er een popup te voorschijn (popup.php). Nu wil ik gegevens van de originele pagina doorgeven aan de popup.
Ik dacht dit is te doen via sessions.
Zie onderstaande code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?PHP if(isset($_POST['update'])) { $uitkomst = ""; $regel = ""; foreach($_POST as $id) { // Haalt waardes uit de aangevinkte checkboxen $uitkomst .= $id; } $regel = substr($uitkomst, 0 , -6); // Dit doe ik omdat er anders de $_POST naam van de button mee komt $_SESSION['berichtid'] = $regel; // Session registreren } ?> |
Als ik dit uitvoer, komt de popup te voorschijn, maar ik krijg de foutmelding:
Notice: Undefined index: berichtid in C:\Users\Sander\Desktop\UsbWebserver\Root\popup.php on line 5
Als ik echter de pagina ververs, komt hij wel prima te voorschijn met de juiste gegevens.
Op de pagina popup.php haal ik de variabele op via:
code:
1
2
| $sql = "SELECT * FROM gewerkt WHERE berichtid='$_SESSION[berichtid]'"; $query = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); |
Ikzelf denk dat de session blijft hangen in het geheugen, maar ik weet niet hoe ik dit op kan lossen.
Ik heb al geprobrobeerd met unset($_SESSION[berichtid]); maar ook tevergeefs