Toon posts:

Dos games

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag op Windows dos games willen spelen. Ik heb hier al een aantal games gedownload, maar als ik ze open krijg in enkel een zwart Dos scherm, of het spel start helemaal niet op.

Wat doe ik fout?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Ik denk dat dat niet gaat werken, dos games spreken volgens mij de hardware direkt aan, en dat laat windows niet toe. (als ik het goed heb...)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

Thandor

SilverStreak

Je kunt DOS games beter draaien met DOSBox. Dat is een emulator waar vrijwel alle oude DOS games prima onder draaien :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

*knip* - foutje, dacht dit SGD was :P

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:11:
Je kunt DOS games beter draaien met DOSBox. Dat is een emulator waar vrijwel alle oude DOS games prima onder draaien :).
Ik had het al geinstalleerd, maar die problemen krijg ik dus toch. Maar ik heb ook het idee dat hij ze niet opent in die Dosbox...

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:16:
[...]

Ik had het al geinstalleerd, maar die problemen krijg ik dus toch. Maar ik heb ook het idee dat hij ze niet opent in die Dosbox...
Dan had je in de topicstart beter aan kunnen geven dat je DOSBox al getest had en dat dit niet werkte, nietwaar? ;)

Niettemin, wát gaat er dan precies fout? En wát heb je precies gedaan? Etc.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:18:
[...]
Dan had je in de topicstart beter aan kunnen geven dat je DOSBox al getest had en dat dit niet werkte, nietwaar? ;)

Niettemin, wát gaat er dan precies fout? En wát heb je precies gedaan? Etc.
ik klik ze gewoon aan, maar er gebeurd niets, of ze crashen meteen... andere starten wel maar gaan nog niet eens 0,5FPS

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021

daanmsvl

Daan

Je moet ze natuurlijk we opstarten vanuit Dosbox doe je dat ook? Dan krijg je een msdos command prompt, moet je je hd mounten en dan gewoon met het ouderwetse "cd ugh" enzo gaan werken.

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Je zult ze via DOSBox moeten inladen, en niet gewoon weg dubbelklikken.

Ik meen dat je DOSBox moet opstarten, en vervolgens het spel moet mounten, en deze dan kunt starten. Maar dat staat ongetwijelt in de readme.txt bij je DOSBox installatie.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

En wat als je naar http://www.dosbox.com/ surft en daar de FAQ of tutorial volgt? :z Die zijn niet voor niets geschreven ;). Even zelf verder kijken dan je neus lang is hé.

Overigens klik ik de applicaties binnen DOSBox nooit aan, deze start ik op via de command prompt van DOSBox. Ofwel, mount die schijf. Gebruik DOS commando's en draai wat je wilt draaien. Snelheid te kort? Kijk eens naar de cycles.

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 29-03-2008 17:27 ]

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021

daanmsvl

Daan

Kijk eens in je dosbox.conf daar heb je aan het eind een autoexec, daar staat bij mij bv in:

code:
1
2
3
4
5
6
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.

mount c c:\dosgames
C:
CLS

en dan is het een kwestie van:
code:
1
2
3
4
5
cd lsl1
lsl1
(...)
cd outrun
outrun

en ga zo maar door

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
LSL, daar heb ik vroegah mijn engels mee geleerd \o/ :+

Ik stel voor dat je inderdaad gewoon even de handleiding leest. Of, als je dat al had gedaan, dus ook ingaat op wat je nu precies doet. Natuurlijk kan je niet goed zien wat er gebeurt als je dubbelklikt. Het is de niet bedoeling dat je je muis ueberhaupt aanraakt om DOS-apps te starten.

Het topic gaat hier dicht, omdat het niets te maken heeft met Windows als OS en alles met de specifieke spelletjes (Spielerij) en/of DOSBox (CSA) en verplaatsen met de huidige info niet zo veel zin heeft. Open evt een nieuw topic, maar geef dan zoal sje weet wel even veel duidelijker aan waar je nu vastloopt.

Dus:
Wat doe ik fout?
Je zegt (in de topicstart) helemaal niets dat al te relevant is voor je vraag en dus kunnen we er zo weinig mee ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.