Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 3 PC's.

Één PC is door surfen van m'n broertje besmet geraakt met een virus. Gekke msn-berichten met link naar een virus e.d.

Dit terwijl AVG was geinstalleerd. Windows-XP beveiligingscentrum zegt echter dat hij niet ondersteunt

Echter heb ik nu AVG verwijderd, opnieuw opgestart en opnieuw geinstalleerd. En Windows-XP zegt nog steeds dat anti-virus software niet is gevonden.

Hoe kan het komen dat hij de software wel altijd vond? En nadat m'n broertje er 'n week op zat en er een virus op hebt weten te zetten ondanks AVG, dat XP hem niet meer herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Dat virus kan misschien er voor gezorgt hebben dat windows avg niet meer vind. Laatst kreeg ik ook van iemand zo'n msn bericht waarin stond dat het foto's waren, maar het was gewoon een zip. Die heb ik geupload naar jotti, en inderdaad was het een virus. Avira AntiVir herkende hem. Misschien kan je die effe proberen?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kan dat je nog een virus ergens hebt...

http://www.hijackthis.nl/computerschoonmaken.html

En ja, avg zou hem moeten pakken. Maar ik ben er achter als je bevoorbeeld een uitvoer bestand hebt en je maar vaak genoeg daarop klikt dat ze er wel eens doorkomen. Zowel bij AVG als bij Mcafee als bij Norton (die 3 heb ik geprobeerd).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Doe voor de zekerheid nog even een online scan, elke serieuze anti-virus leverancier heeft wel een online scanner.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

een virus
Welke? En wat zegt de beschikbare info over dit virus over wat het doet en hoe je het verwijderd? ;)

Overigens zijn gezien worden door beveiligingscentrum en ook werken niet aan elkaar gelijk.

Trouwens CSA => BV

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 30-03-2008 11:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe heeft ie alleen nog maar virussen ontdekt in /CONTENT.IE/-folders.
Maar deze computer is sowieso niet goed meer sinds m'n broertje erop zit hehe.
Ging om LOP-virus geloof ik.

Het duurt soms echt 20min voordat hij aan gaat. Soms verwissel ik de stekker naar een andere stekkerdoos, soms gewoon blijven proberen, en dan gaat hij ineens aan.
Toen ik de kast open had, bleek wel dat de PC soms al opstartte, en de ventilator ging even een halve seconde draaien, en ineens vloog hij eruit.
Net dus ook weer. Als ik dan alleen direct weer op ON druk, heb ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dat is geen virus, dan is er ook fysiek iets niet goed. hij moet wel minimaal booten voordat hij last van een virus kan krijgen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1