Ik probeer een digitaal signaal van mijn computer (coax spdif) te converten naar een optisch(toslink) signaal naar mijn JVC versterker.
Ik gebruik hiervoor deze converter:
Maar ik krijg het niet werkend!
Om bepaalde dingen uit te sluiten heb ik ook nog andere opstellingen geprobeerd.
De volgende opstellingen werken wel:
1: PC[coax] -> VERSTERKER[coax] (via RCA CABLE-456)
2. DVD[coax] -> [coax]>CONVERTER>[opt] -> VERSTERKER[opt]
Maar wat ik wil, en dus niet wil werken:
3. PC[coax] -> [coax]>CONVERTER>[opt] -> VERSTERKER[opt]
Hoe kan dit? De converter werkt, dat zie je bij opstelling 2. De PC stuurt
gewoon COAX signaal (zie opstelling 1) wat de DVD ook gewoon doet. Er zijn dus geen kabels of apparaten defect ofzo.
Ik heb het idee dat de pc de versterker niet meer 'herkend' omdat er een converter tussen zit? En dat hij dan automatisch overschakeld naar analoog? Misschien zijn er programma's waarmee je kunt instellen dat er alleen geluid via de spdif verzonden mag worden?
Ik gebruik hiervoor deze converter:
Maar ik krijg het niet werkend!
Om bepaalde dingen uit te sluiten heb ik ook nog andere opstellingen geprobeerd.
De volgende opstellingen werken wel:
1: PC[coax] -> VERSTERKER[coax] (via RCA CABLE-456)
2. DVD[coax] -> [coax]>CONVERTER>[opt] -> VERSTERKER[opt]
Maar wat ik wil, en dus niet wil werken:
3. PC[coax] -> [coax]>CONVERTER>[opt] -> VERSTERKER[opt]
Hoe kan dit? De converter werkt, dat zie je bij opstelling 2. De PC stuurt
gewoon COAX signaal (zie opstelling 1) wat de DVD ook gewoon doet. Er zijn dus geen kabels of apparaten defect ofzo.
Ik heb het idee dat de pc de versterker niet meer 'herkend' omdat er een converter tussen zit? En dat hij dan automatisch overschakeld naar analoog? Misschien zijn er programma's waarmee je kunt instellen dat er alleen geluid via de spdif verzonden mag worden?