[EXCEL] omgekeerde ranglijst maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 688 views

• avledder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06-2023
Ik ben bezig met een scorelijst voor een sportdag. Deze maak ik in excel 2003 nederlandse versie.
Ik ben nu zover dat ik bij het balwerpen degene die het verst gooit nummer 1 krijgt toegewezen de tweede krijgt een twee etc. daarvoor gebruik ik de formule: ALS(A3="";"";RANG(E3;$E$3:$E$22));"")

Nu wil ik dit ook voor de 60 meter sprint doen alleen werkt die natuurlijk andersom dan bij het balwerpen. Nu moet de snelste tijd (laagste waarde) een 1 krijgen en zo verder.

Als ik de forums afzoek vindt ik steeds gedeelten van oplossingen en de meeste hebben het over marco's. Ik ben helemaal niet thuis in de macro's en vraag me af of het ook met een 'simpele' formule 8)7 kan.

Hopelijk heeft iemand een oplossing....
Alvast bedankt voor de moeite _/-\o_

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
als je geen verstand hebt van excel, is het dan wellicht niet handiger de lijst te sorteren oplopend/aflopend?

Verwijderd

"AANTAL($E$3:$E$22)-" voor RANG zetten?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Gewoon óók met Rang(). Knopje functie invoegen drukken, rang kiezen, lezen wat er op het scherm staat en eventueel zelfs op help klikken. :)
Syntaxis

RANG(getal;verw;volgorde)
Kortom: als je Rang() kunt vinden voor oplopende lijsten snap ik niet dat je het niet kunt vinden voor aflopende lijsten.

offtopic:
vindt ik
:X

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 29-03-2008 15:55 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• avledder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06-2023
Lustucru schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:50:
Gewoon óók met Rang(). Knopje functie invoegen drukken, rang kiezen, lezen wat er op het scherm staat en eventueel zelfs op help klikken. :)

[...]

Kortom: als je Rang() kunt vinden voor oplopende lijsten snap ik niet dat je het niet kunt vinden voor aflopende lijsten.

offtopic:
vindt ik
:X
dit heb ik niet via excel gevonden maar de formule heb ik van een forum afgehaald. en aangepast naar mijn eigen sheet.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Kortom, niet zomaar overnemen maar proberen te begrijpen wat je doet doet wonderen.

In ieder geval, met een beetje eigen inzet,d.w.z. 1x op F1 drukken lukt je dit ook prima. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.