Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Java] JUnit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey allen,

Net als velen gebruik ik eclipse om te programmeren in java, en maak ik gebruik van het ingebouwde junit framework om mijn unittests te draaien.

Nu; ik zou graag die unittests ook commandline (linux bash) kunnen draaien; en als het even kan (dit is eigenlijk belangrijker), de reports die eclipse genereert voor die junit tests ook via de commandline laten genereren.

Daar ik altijd eclipse zelf de compilatie laat doen (automatisch), weet ik dus niet goed hoe ik dat boeltje aan de praat moet krijgen.
Ik heb al wel enige tijd (meer dan 2h) op het web en GoT aan het zoeken geweest, maar ben er tot op heden nog niet in geslaagd om het allemaal te doen werken.

kan er iemand mij een goed antwoord geven (of me toch al in de goede richting sturen) ?

ter info: ik zou liever geen 'exports CLASSPATH's enzo doen (want het zou ook op een systeem moeten werken waar ik minder priveleges op heb).

Iig al bedankt :)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ken junit zelf niet goed, maar is het niet gewoon een kwestie van het runnen van de applicatie en zorgen dat je met java -cp het juiste classpath meegeeft(iets wat eclipse voor je doet)? Dus de plek waar je junit jar's staan?

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 21:57

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Kijk eens uit naar Maven 2 of Ant voor het bouwen van je applicatie. Met deze applicaties kan je ook je test draaien...

Verwijderd

Topicstarter
@_Erikje_: Maven of Ant is op dit moment geen mogelijkheid; ik zou het echt op deze manier in orde moeten krijgen; toch bedankt :)

verder:
ik heb het volgende reeds in vele varianten geprobeerd :
code:
1
> java -cp eclipse/plugins/org.junit4_4.3.1/junit.jar  workspace/myProject/org/.../myTest

Maar dan krijg ik soortgelijke errors:
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: workspace/myProject/org/.../myTest

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je paden staan gewoon niet goed.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:58:
code:
1
> java -cp eclipse/plugins/org.junit4_4.3.1/junit.jar:workspace/myProject org.mypackagestructure.myTest
De plek binnen je workspace waar je classfiles worden neergezet (of de workspace root, of de bin folder) moet ook in je classpath staan, en je class moet worden opgegeven met de volledige package naam erbij.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07

Macros

I'm watching...

En als ik jou was zou ik toch ant gebruiken. Als je Eclipse gebruikt heb je Ant al want die zit gewoon in Eclipse.
Als je het toch perse anders wilt doen dan moet ik denk ik de main in junit starten en niet je eigen class.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:37

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Of gewoon even in de documentatie kijken.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:40:
ter info: ik zou liever geen 'exports CLASSPATH's enzo doen (want het zou ook op een systeem moeten werken waar ik minder priveleges op heb).
Systemen waarop je wel een shell hebt, maar geen 'export name=value' mag doen, ken ik niet. Ik vermoed dat je meer van 'export' denkt dat het is. Je zet daarmee bijvoorbeeld niet de CLASSPATH variabelen voor andere gebruikers.

Daarnaast: bevat myTest een main() methode? Want zoniet, dan gaat dit natuurlijk nooit werken. Je kan niet een test op magische wijze uit laten voeren door alleen de junit jar op het classpath te zetten. Je zal ergens in een main() methode de betreffende tests in een TestCase (oid) op moeten nemen en die moeten laten uitvoeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Confusion op 30-03-2008 17:41 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
OK, iig allemaal bedankt (ik ben er ondertss in geslaagd de tests via de commandline te laten lopen; voor het genereren van die reports zal ik dan de mogelijkheden met ant nog eens onder de loep nemen)

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:37

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Kijk voor het generen van reports en je applicatie eens naar Maven 2. Heel veel open source pakketten stappen over van Ant naar Maven en de standaard mogelijkheden zijn ook beter (in mijn ogen) dan Ant.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-11 22:19

ReLight

echo("What Now ? !")

Alles wat redelijk simpel is zonder uitzonderingen kan je doen met Maven, zeker ook dit idd. Wil je meer dan zal je Ant moeten gebruiken. (vergelijk het maar met windows vs linux :) )

Maven(2) heeft een ingebouwde junit plugin.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Pagina: 1